2.1.4. Кредитний лімит

 

1. Який порядок та розмір встановлення ліміту?

1.1. Ліміт кредитування та строк його дії встановлється у відповідності до умов цих правил.

1.2. Ліміт до використання розраховується та встановлюється Банком виходячи з внутрішніх процедур Банку та зазначається Клієнту в електронному вигляді через мобільний додаток або іншим способом з використанням каналів дистанційного обслуговування.

1.3. Сторони домовилися, що Банк має право, на власний розсуд, переглядати ліміт до використання в межах суми Ліміту кредитування, що зазначена в Договорі. Інформація щодо зміни ліміту до використання (новий розмір ліміту та строки введення у дію) зазначаються Клієнту текстовим повідомленням в електронному вигляді на номер мобільного телефону Клієнта та/або дистанційними каналами обслуговування.

1.4. Клієнт шляхом розрахунку за товари та послуги та/або отримання готівкових коштів з використанням Платіжної картки після встановлення або зміни ліміту до використання, підтверджує факт згоди з встановленням ліміту до використання.

1.5. Форма надання Кредиту: поновлюваний кредитний ліміт/кредитна лінія, який може бути використаний для отримання готівкових грошових коштів та/або здійснення безготівкових розрахунків за придбані товари чи послуги.

1.6. Клієнт повинен здійснювати операції в межах Кредитного ліміту з урахуванням вартості послуг Банку відповідно до Тарифів .

1.7. Банк надає інформацію про кредитний ліміт Платіжної карти за допомогою Мобільного додатку та / або контактного центру Банку, та / або SMS-повідомлення, та / або IVR-дзвінка, та / або E-mail.

1.8. Банк надає Клієнту Кредит для оплати всіх видаткових операцій, здійснених Клієнтом з використанням Платіжної картки або її реквізитів, а також для оплати Клієнтом Комісій та Плат, передбачених Договором.

1.9. При перевитраті кредитного ліміту Банк має право призупинити здійснення розрахунків по Картці (заблокувати Картку) та / або визнати Картку недійсною до моменту усунення зазначених порушень.

1.10. Банк має право збільшити Кредит на суму заборгованості за Договором по відсоткам до погашення, по неустойці, якщо на рахунку клієнта не вистачає власних коштів для оплати вказаної заборгованості. При цьому Банк надає кредит згідно з Договором в розмірі зазначеної заборгованості та направляє кредитні кошти на погашення вказаної в цьому пункті заборгованості, а саме: відсотків за користування кредитним лімітом, неустойки за прострочені платежі згідно з Тарифами , якщо інше не передбачено умовами цього Договору.

1.11. Клієнт має право протягом 14 календарних днів з моменту отримання кредиту відмовитися від кредитного договору шляхом подачі відповідної заяви каналами дистанційного обслуговування. При цьому Клієнт зобов'язаний протягом 7 календарних днів з моменту подачі заяви перерахувати на Поточний рахунок суму непогашеної частини Кредиту. Кредитний договір вважається розірваним (припиненим) у дату повернення Банку непогашеної частини Кредиту.

 

2. Як строк дії кредитної лінії (ліміту)?

2.1. Строк дії кредитної лінії 20 (років) років.

2.2. Сторони домовились, що строк користування лімітом кредитування автоматично продовжується на новий строк дії ліміту кредитування (тобто, додатково ще на 5 календарних років) у розмірі попереднього ліміту кредитування (який діяв станом на останній календарний день дії строку поточного ліміту кредитування), починаючи з першого календарного дня, що слідує за датою закінчення попереднього строку дії ліміту кредитування, та Клієнт має право отримати у Банку нову картку.

 

3. Який порядок нарахування процентів?

3.1. На суму фактично використаного кредитного ліміту (Кредиту)  Банк нараховує проценти. Проценти  нараховуються  за  кожен календарний день використання кредитного ліміту, з розрахунку 365/366 календарних днів у році, за процентними ставками, визначеними  в Тарифах. В останній день розрахункового місяця (місяць, в якому використовувались кредитні кошти), Банк обчислює загальну суму нарахованих процентів за місяць та 1-го числа місяця, наступного за розрахунковим, відображає загальну суму нарахованих процентів у виписці у вигляді видаткової операції. Загальна сума нарахованих процентів за місяць включається до складу загальної суми заборгованості по кредиту.

У випадку, якщо погашення заборгованості відбулось у розрахунковому періоді (до 1-го числа місяця, наступного за розрахунковим) в розмірі, що дорівнює заборгованості, то нараховані проценти додаються до поточного щомісячного обов'язкового платежу.

Сторони погодили, що зобов'язання Банку за цим Договором за невикористаною Клієнтом сумою кредиту/ліміту кредитування є відкличними і безризиковими (Банк має право відмовитись від надання кредиту/встановлення ліміту кредитування без будь-якого обґрунтування своєї відмови).

 

4. Що таке пільговий період?

4.1. Пільговий період - час, протягом якого нараховуються відсотки в розмірі 0,000001% на суму платежу по картці (транзакції). Період починає рахуватися з дня здійснення платежу (транзакції) за рахунок кредитних коштів. Пільговий період визначається у днях та кількість днів пільгового періоду визначається Тарифами або Заявою клієнта. 

4.2. За користування Кредитом протягом Пільгового періоду Клієнт сплачує Банку проценти із розрахунку 0,000001% від суми заборгованості по Кредиту. В разі непогашення Клієнтом боргових зобов'язань в повному обсязі за Кредитом до останнього дня місяця, що слідує за місяцем, в якому були здійснені витрати, за користування Кредитом Клієнт сплачує Банку проценти в розмірі, зазначеному в Тарифах, що діють на дату нарахування.

4.3. Пільговий період застосовується у випадку, якщо уся заборгованість за кредитом була погашена протягом цього періоду. У випадку, якщо на кінець дії пільгового періоду існує заборгованість, то на всю заборгованість нарахування процентів за звітний місяць здійснюється за основною процентною ставкою.

 

5. Який порядок погашення заборгованості по кредитному ліміту?

5.1. У відповідності до ст. ст. 1048, 1054, 1056-1 Цивільного кодексу України Сторони цими Умовами визначили розмір та порядок погашення кредиту, сплати відсотків. Погашення кредиту та відсотків здійснюється Клієнтом щомісяця (після завершення Пільгового періоду) в такому порядку:

5.1.1. Розрахунковим періодом для погашення процентів за Кредитом вважається календарний місяць, наступний за розрахунковим місяцем. 

5.1.2. Погашення кредиту та процентів здійснюється Клієнтом щомісяця у складі щомісячного обов'язкового мінімального платежу. Сума щомісячного обов'язкового мінімального платежу визначається у розмірі не менше 4% від суми заборгованості на останній день розрахункового місяця (5% по картках "Універсальна" та "Універсальна Gold"). При цьому, щомісячний мінімальний платіж повинен бути не менше: 

Щомісячний обов'язковий мінімальний платіж сплачується Клієнтом шляхом внесення коштів у готівковій або безготівковій формі.

5.1.3. Мінімальний платіж формується в перший день календарного місяця, наступного за звітним місяцем, і очікує погашення до 23:55 останнього дня місяця, наступного за розрахунковим місяцем.

Клієнт доручає Банку здійснювати списання грошей з його поточного рахунку за рахунок власних коштів в розмірі відсотків, які підлягають сплаті за цим Договором, з 1 числа до останнього календарного місяця, наступного за звітним (після завершення Пільгового періоду).

5.2. Клієнт зобов'язаний щомісяця сплачувати Обов'язковий щомісячний мінімальний платіж в розмірі та в термін, зазначений в Тарифах . Дізнатися розмір розрахованого платежу клієнт може через канали дистанційного обслуговування та/або у мобільному додатку ABank24.

5.3. Погашення Заборгованості вважається таким, що вчинено в строк у разі якщо Клієнтом було здійснено платіж до 23:55 останнього дня строку.

5.4. Банк має право вимагати дострокового виконання Боргових зобов'язань в цілому або в певній Банком частці у разі невиконання Клієнтом та / або Довіреною особою Клієнта зобов'язань за Договором.

 

6. Які наслідки несвоєчасної сплати щомісячного платежу?

6.1. Клієнт зобов'язаний щомісяця сплачувати Щомісячний мінімальний платіж в розмірі та в термін у відповідності до цих Правил.

6.2. При порушенні Клієнтом строків платежів по кожному з грошових зобов'язань, передбачених цим Договором, більш ніж на 30 днів Клієнт зобов'язаний сплатити Банку штраф, розмір якого встановлено тарифами договору. Штраф нараховується на окремий рахунок і підлягає оплаті в зазначені банком терміни.

6.4. У разі виникнення прострочених зобов'язань за Договором Банк має право вимагати сплати Клієнтом штрафу та / або пені у розмірі:

6.5. При здійсненні прибуткової операції Банк направляє суму такої операції в погашення Заборгованості за Договором або враховує, як переплату.

6.6. Погашення заборгованості Клієнта за Договором здійснюється за рахунок коштів, що надходять на рахунок Клієнта у наступному порядку:

• у першу чергу сплачуються прострочена до повернення сума кредиту та прострочені проценти за користування кредитом;

• у другу чергу сплачуються сума кредиту та проценти за користування кредитом;

• у третю чергу сплачуються неустойка (штраф, пеня) та інші платежі, що передбачені Договором.

6.6.1. По договорах, відкритих до 10.06.2017 р.:

• штраф за несвоєчасне погашення кредиту та/або відсотків - фіксована сума 50 або 100 грн;

• прострочені відсотки;

• прострочений кредит;

• нараховані відсотки (в складі обов'язкового платежу);

• тіло кредиту.

6.7. У випадку, якщо Клієнт має заборгованість по сплаті більше ніж одного Обов'язкового щомісячного платежу (тобто, по сплаті процентів та/або частини кредиту), погашення його грошових зобов`язань за такими Обов'язковими щомісячними платежами відбувається згідно строків виникнення заборгованості Клієнта, починаючи з найдавнішого (за строком виникнення) обов'язкового платежу і включно до поточного обов'язкового щомісячного платежу, дотримуючись черговості погашення, вказаної у цьому пункті, стосовно кожного окремого Обов'язкового щомісячного платежу. У випадку переказу/перерахування грошових коштів на погашення будь-яких грошових зобов'язань Клієнта за Договором з порушенням в зазначеної черговості, Банк вправі самостійно перерозподілити кошти, що надійшли в рахунок погашення таких грошових зобов`язань, відповідно до зазначеної черговості шляхом проведення відповідних бухгалтерських проводок.

6.8. Відсотки, нараховані на суму Кредиту, наданого для розрахунків по операціям, які Клієнт оскаржує, не підлягають поверненню Клієнту.

6.9. За порушення строків сплати Обов'язкового щомісячного платежу Клієнт сплачує Банку відсотки в подвійному розмірі від базової процентної ставки, зазначеної в Тарифах , що діє на дату нарахування відсотків. Відсотки в подвійному розмірі, замість базового розміру процентної ставки, зазначеного в Тарифах , нараховуються від суми кредитної заборгованості (в т.ч. простроченої суми кредиту) з моменту виникнення Заборгованості під час дії Пільгового періоду за карткою, внаслідок не внесення Обов'язкового щомісячного платежу в повному обсязі, або за кожен календарний день поточного календарного місяця, в якому Клієнт своєчасно не вніс Обов'язковий щомісячний платіж за звітний місяць після закінчення дії Пільгового періоду за карткою. При цьому Сторони усвідомлюють та підтверджують, що таке збільшення розміру процентної ставки не є зміною умов цього Договору та/або зміною процентної ставки за Договором, що здійснюється Банком в односторонньому порядку, і відповідно внесення змін до Договору не потребується.

6.10. У разі усунення Клієнтом вищезазначених порушень процентна ставка за користування Кредитом встановлюється у розмірі базової процентної ставки, зазначеної в Тарифах .

6.11. У разі порушення терміну сплати Щомісячного мінімального платежу понад 90 днів вся Заборгованість за Кредитом вважається простроченою (Істотне порушення Клієнтом зобов'язань). На залишок простроченої Заборгованості Банк нараховує, а Клієнт сплачує штраф у розмірі згідно із Тарифами , але не більше 50 % від суми, отриманого Клієнтом Кредиту.

6.12. У разі, якщо клієнт допускає наявність простроченої заборгованості на картці протягом більше 90 днів, Банк має право призупинити здійснення розрахунків по Картці (заблокувати Картку) і\\або визнати Картку недійсною з першого дня виникнення прострочки. Після погашення Заборгованості, Банк має прав закрити Клієнту Картку і розірвати з Клієнтом Договір в односторонньому порядку.

 

7. Особливості повернення овердрафту

7.1. Клієнт зобов'язаний стежити за витратою коштів у межах платіжного ліміту з метою запобігання виникнення Овердрафта або перевитрати платіжного ліміту.

7.3. Клієнт зобов'язаний сплатити овердрафту в повному обсязі - протягом 30 днів з моменту виникнення овердрафту.

7.3. Погашення овердрафту здійснюється шляхом внесення коштів у готівковому або безготівковому порядку і зарахування їх Банком на рахунок Клієнта, а також шляхом договірного списання коштів з інших рахунків Клієнта на підставі цих Правил.

7.4. Сторони домовились, що Банк має право збільшити строк, зазначений в п.7.3. цього розділу, але не більше ніж до 90 календарних днів (з моменту виникнення овердрафту) повідомивши про це Клієнта через дистанційні канали зв'язку. При цьому Сторони усвідомлюють та підтверджують, що така зміна строку повернення овердрафту не є зміною умов цього Договору, що здійснюється Банком в односторонньому порядку.

 

8. Чи існує можливість застосування кредитних канікул?

8.1. Програма "Кредитні канікули" - це надання відстрочки з погашення заборгованості по Кредиту без зміни терміну дії кредитного договору.

8.2. Термін проведення програми з 18.03.2014 р до закінчення антитерористичної операції (АТО) на Південному Сході України.

8.3. Умови програми "Кредитні канікули": клієнту необхідно вносити щомісяця Обов'язковий щомісячний платіж (розмір якого встановлений тарифами договору) до 1-го числа місяця наступного за звітним.

8.4. Банк має право переглянути умови і терміни проведення Програми "Кредитні канікули" в односторонньому порядку.

 

9. Які є інші особливості використання платіжних карток?

9.1. Для своєчасного виконання грошових зобов'язань Клієнта перед Банком за Договором, в тому числі оплати платежів та комісій та/або повернення кредиту та/або сплати процентів та/або будь–яких інших грошових зобов'язань Клієнта перед Банком, у тому числі Клієнт, який поручився за виконання грошового зобов'язання іншого клієнта перед Банком, що випливають з умов Договору та/або будь–якого іншого договору, що укладений або буде укладений у майбутньому між Сторонами (в т.ч. кредити всіх типів) та/або тарифів та/або додатків до таких договорів, Клієнт уповноважує Банк списувати кошти з будь-яких рахунків Клієнта, в т.ч. використовувати залишки на його рахунках в якості забезпечення виконання зобов'язань Клієнта перед Банком, у випадках настання термінів/строків сплати грошових зобов'язань Клієнта перед Банком у встановленому порядку за Договором. Для цього Клієнт доручає Банку:

а) списати грошові кошти з будь–якого рахунку Клієнта в національній валюті та/або іноземній валюті, відкритого в Банку на день укладення Договору та з будь–яких інших рахунків, відкритих Клієнтом в майбутньому в Банку, в наступній сумі та валюті:

• в сумі та валюті такої фактичної заборгованості Клієнта, та/або

• в сумі коштів у іншій валюті, еквівалентній сумі коштів у валюті фактичної заборгованості Клієнта за Договором і витрат Банку (комісій, збору на обов'язкове державне пенсійне страхування тощо), які пов'язані з купівлею/продажем/обміном (конвертацією) валюти на Міжбанківському валютному ринку України (далі – «МВРУ») та/або її обміном на Міжнародному валютному ринку (далі – «МВР») за поточним курсом, що склався на МВРУ та/або МВР на дату здійснення Банком її купівлі/продажу/обміну та/або іншим шляхом (зокрема, в межах лімітів відкритої валютної позиції Банку за комерційним курсом Банку, встановленим ним на дату здійснення купівлі/продажу/обміну валюти);

б) у випадку, якщо валюта коштів, наявних на рахунку Клієнта, відкритого в Банку, не співпадає з валютою фактичної заборгованості Клієнта за Договором, для погашення такої заборгованості Клієнт доручає Банку здійснювати від імені та за рахунок Клієнта купівлю/продаж/обмін іноземної валюти (як на МВРУ та/або МВР та/або за рахунок валютної позиції Банку) у сумі, необхідній для погашення такої заборгованості Клієнта, за поточним курсом, що склався на дату купівлі/продажу/обміну іноземної валюти.

Зазначене положення є правом, але не обов'язком Банку, та не звільняє Клієнта від відповідальності за несвоєчасне виконання зобов'язань по Кредиту, зокрема, але не виключно, у разі обмеження права розпорядження коштами на рахунках Клієнта. Під терміном «рахунок Клієнта» та/або «рахунки Клієнта» Сторони в цьому пункті розуміють будь-які відкриті в установі Банку рахунки (поточні, депозитні та інші рахунки) Клієнта.

9.2. Клієнт доручає Банку, а Банк має право у випадку помилкового зарахування Банком коштів на поточний рахунок списувати з поточного рахунку в безумовному порядку і без додаткового узгодження/погодження або дозволу Клієнта суми таких помилково зарахованих коштів.

9.3. Клієнт доручає Банку, а Банк має право списувати з Поточного рахунку в безумовному порядку і без додаткового узгодження/погодження або дозволу Клієнта суму помилково зарахованих коштів, в тому числі, але не виключно, у випадку, якщо факт здійснення помилкового зарахування коштів на Поточний рахунок встановлено  на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, або Банком отримана інформація від банку-ініціатора відповідного платежу про несанкціонований переказ коштів з рахунку платника (зазначене положення розповсюджується і на Клієнтів, які отримали грошові кошти від отримувачів несанкціонованого переказу).

9.4. Якщо в результаті передачі (повідомлення) Клієнтом третім особам ПІН-коду, Кодів доступу, Аутентифікаційних даних були здійснені несанкціоновані операції з його карткою, що призвело до виникнення Заборгованості, Клієнт зобов'язується погасити зазначену Заборгованість протягом 3 місяців (якщо більший строк не наданий, на підставі рішення відповідного органу Банку, в індивідуальному порядку). У випадку якщо Заборгованість буде погашена протягом 3 місяців (або протягом більшого строку, наданого на підставі рішення відповідного органу Банку в індивідуальному порядку) з моменту здійснення несанкціонованих операцій, Банк на власний розсуд має право визначити зазначений час Пільговим періодом та застосувати Пільгову відсоткову ставку.

9.5. Банк інформує Клієнта про заборгованість за кредитними договорами (у тому числі про заборгованість за кредитними картками), розмір поточних платежів, активацію продуктів і послуг Банку, а також інші правила користування платіжною карткою та умови кредитного договору, включаючи внесені в них зміни шляхом використання функції SMS-повідомлень, мобільного додатку або E-Mail.

9.6. При перевипуску картки клієнтом в період з 25 числа по останній день місяця, пільговий період поточного місяця буде діяти відповідно до умов та тарифів картки, яка була перевипущена.