3.6.1. Загальні положення (порядок нарахування процентів, продовження, повернення вкладів та інше)

 

Депозити  —  накопичуйте вигідно, з різними строками, сумами та можливістю поповнення депозитів.

1. Трохи термінів :)

Що таке депозит (вклад)?

Депозит (вклад)  —  це кошти в готівковій або безготівковій формі у валюті України або в іноземній валюті, які залучені банком від вкладника (або які надійшли для вкладника) на умовах договору банківського рахунку, банківського вкладу (депозиту), включаючи нараховані відсотки на такі кошти або дохід в іншій формі на умовах та в порядку, встановлених договором.

Що таке вклади (депозити) строкові?

Вклад (депозит) строковий  —  це грошові кошти або банківські метали, розміщені вкладниками в банку на визначений договором строк;

Що таке депозитний договір?

Депозитний договір  —  договір банківського вкладу, за яким Клієнт передає, а Банк приймає Депозит у розмірі та на строк, зазначений у Депозитному договорі. Заява Клієнта на оформлення банківського вкладу (депозиту), Умови і правил надання банківських послуг та Довідка про систему гарантування вкладів фізичних осіб (для фізичних осіб — підприємців) є складовими частинами Депозитного договору.

Що таке “Початкова сума” депозиту?

Початкова сума депозиту  —  сума, внесена Клієнтом на Депозит з дня підписання Заяви Клієнта на оформлення Депозиту.

Що таке депозитний рахунок?

Депозитний рахунок  —  рахунок, що відкривається Банком Клієнту на договірній основі для зберігання коштів, що передаються Клієнтом Банку на встановлений строк та під визначений процент (дохід) відповідно до умов Договору. Номер Депозитного рахунку вказується в Договорі.

Що означає автоматичне продовження?

Автоматичне продовження  —  це продовження на новий строк, яке здійснюється в автоматичному режимі, якщо Клієнт у строк, обумовлений умовами цих правил, не заявить про повернення вкладу. Якщо після закінчення строку Клієнт зніме частину або всю суму, автоматичне продовження не проводиться.

Що таке договірне списання?

Договірне списання  —  платіжна операція (дебетовий переказ), що здійснюється з рахунку платника (Клієнта) на підставі платіжної інструкції отримувача (Банку) та за наявної згоди на виконання цієї платіжної операції (дебетового переказу), наданої платником (Клієнтом) Банку шляхом підписання даного договору.

Що таке Фонд гарантування вкладів фізичних осіб (ФГВФО)

Фонд гарантування вкладів фізичних осіб  —  Фонд є установою, що виконує спеціальні функції у сфері гарантування вкладів фізичних осіб та виведення неплатоспроможних банків з ринку і ліквідації банків у випадках, встановлених Законом Україні “Про систему гарантування вкладів фізичних осіб”.

 

2. Порядок оформлення депозиту

Який порядок відкриття депозиту?

2.1. З метою відкриття депозиту, Клієнт надає Заяву на оформлення банківського вкладу або Заявку на оформлення депозиту (далі  —  Заява). Всі істотні умови Депозитного договору визначаються в Заяві Клієнта. Сторони погодили, що Клієнт підписує Заяву Клієнта на оформлення Депозиту шляхом накладання:

- власноручного підпису, якщо укладається у паперовому вигляді;

- удосконаленого електронного підпису (застосовується тільки для фізичних осіб — підприємців), який є аналогом власноручного підпису та його накладення має рівнозначні юридичні наслідки із власноручним підписом на документах на паперових носіях. Підпис створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис. Підпис за допомогою особистого ключа перевіряється за допомогою відкритого ключа. Сторони погодили використання електронного підпису без сертифіката ключа;

- кваліфікованого електронного підпису, виданого одним із авторизованих центрів сертифікації ключів зареєстрованого на території України.

2.2. Своїм підписом Клієнт підтверджує, що вся надана ним інформація є правильною, і зобов'язується про всі зміни повідомляти Банк не пізніше 15 днів з моменту їх виникнення.

2.3. Клієнт, шляхом підписання Заяви (в т.ч. із використанням кваліфікованого електронного підпису), підписує Депозитний договір.

2.4. Під час укладання Депозитного договору Банком може використовуватись факсимільне відтворення підпису Голови Правління Банку, а також відтворення відбитка печатки Банку технічними друкарськими пристроями.

2.5. Банк для зарахування суми депозиту відкриває Клієнту депозитний рахунок, що зазначається в Заяві Клієнта та зобов'язується виплатити Клієнту депозит і проценти в обумовленому у Депозитному договорі порядку.

2.6. Заява Клієнта на оформлення Депозиту та ці Умови та правила надання банківських послуг становлять Депозитний договір (далі  —  Договір).

2.7. Договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту підписання Клієнтом Заяви  та розміщення суми вкладу на рахунку вкладу, та припиняється з виплатою Клієнту всієї суми вкладу разом з процентами (доходом), що належать відповідно до умов вкладу, якщо інше не передбачено умовами Договору. Датою укладення Договору є дата, зазначена в Заяві Клієнта.

2.8. Примірник Договору Клієнт отримує:

- в електронному вигляді (на електронну пошту або іншими каналами дистанційного обслуговування);

- у паперовому вигляді, якщо Договір укладається у відділенні Банку або за місцем знаходження Клієнта.

2.9. Кошти на депозит перераховуються платіжною інструкцією з поточного рахунку Клієнта в день відкриття депозиту (дата підписання Заяви), одним або кількома платежами  у повному обсязі, якщо інше не передбачено Договором.

У разі ненадходження коштів,  надходження коштів в сумі, що не відповідає заявлену в Заяві,  в день укладання Договору, Договір вважається розірваним, перераховані кошти повертаються Клієнту і рахунок закривається, надсилається повідомлення до відповідного контролюючого органу, якщо інші умови розміщення коштів не передбачено Заявою та Договором.

2.10. Банк має право для різних цілей (повідомлення про зміну тарифів, активація додаткових послуг, актуалізація контактних даних, зміна умов Договору, інформування про те, що проводяться банком акції, проведення опитування про якість обслуговування, дистанційне обслуговування, оформлення платіжних документів, ознайомлення вкладника з Довідкою ФГВФО, підписання Договору вкладу, відкритого в A-Бізнес і т. д., (в тому числі отримання згоди Клієнта на вищевказані дії та їх підтвердження) встановити контакт з Клієнтом, використовуючи будь-які зазначені канали зв'язку (повідомлення в платіжному застосунку, повідомлення в месенджерах, дзвінки і так далі). Банк має право встановлювати контакт з Клієнтом на постійній основі.

Чи можливо поповнювати вклад?

2.11. Клієнт має право поповнювати вклад, якщо це передбачено умовами зазначеними в Заяві. Вклад можливо поповнити через дистанційні канали шляхом безготівкового перерахування.

Як нараховуються проценти?

2.12. Нарахування процентів по вкладу починається з дня, наступного за днем надходження грошових коштів в Банк, і здійснюється за кожний календарний день, виходячи з фактичної кількості днів у році, за ставкою, що зазначена в Заяві Клієнта на оформлення банківського вкладу з урахуванням правил розрахунку процентів при продовженні вкладу. День повернення вкладу в період розрахунку процентів не входить.

2.13. Сума нарахованих процентів за цілу кількість термінів вкладу, що пройшли з моменту оформлення вкладу, виплачується в повному обсязі.

2.14. Клієнт може дізнатися про баланс вкладу, отримати виписку за депозитним рахунком у застосунку A-Бізнес або AБанк24.

Який порядок виплати процентів?

2.15. Виплата процентів Банком може здійснюватись:

 -  Щомісяця або в кінці терміну дії Договору на поточний рахунок Клієнта, з якого надійшли кошти для відкриття депозиту або на рахунок вказаний клієнтом в Заяві.

2.16. Виплата нарахованих процентів здійснюється в останній день місяця/або в останній день дії Договору (згідно з умовами Договору), але не пізніше наступного робочого дня слідуючого за днем виплати процентів. В день виплати нарахованих за Депозитом процентів, нараховані проценти за депозитом зараховуються на поточний рахунок Клієнта, зазначений у Заяві на оформлення банківського вкладу (депозиту).

Що таке дохід за депозитом (вкладом) у формі комісійної винагороди

2.17. Дохід, який виплачується Клієнту за розміщення депозитного траншу “овернайт”, який встановлюється Банком періодично і розмір якого визначається в залежності від вартості фінансових ресурсів, що склалася на грошово-кредитному ринку  та  доводиться до відома Клієнта дистанційними каналами обслуговування та/або шляхом розміщення на сайті Банку(далі  —  комісія).

Який порядок розрахунку  комісійної винагороди?

2.18. Для нарахування комісії строк розміщення депозиту “Овернайт” починається з дня надходження коштів від Клієнта на депозитний рахунок (включно) і закінчується в день, який передує дню поверненню депозиту Клієнтові або списання з депозитного рахунку Клієнта з інших підстав.

3. Порядок повернення депозиту

Який порядок повернення депозиту?

3.1. Вклад повертається на рахунок Клієнта, якщо умовами договору не пердбачена лонгація договору. Клієнт може закрити вклад самостійно через дистанційні канали обслуговування Банку шляхом оформлення Заяви на закриття банківського вкладу.

3.2. У випадку, якщо умовами Договору передбачена можливість автоматичного продовження вкладу, Клієнт може закрити вклад протягом 5 календарних днів з дати закінчення строку Договору. Розірвання вкладу протягом 5 календарних днів з дати закінчення кожного терміну вкладу вважається розірванням по терміну. Всі інші розірвання депозитів вважаються достроковими.

3.3. При поверненні вкладу з ініціативи Клієнта, Клієнту повертається сума вкладу та виплачуються проценти, нараховані відповідно до умов Договору за фактичний термін користування вкладом шляхом перерахування коштів на поточний рахунок Клієнта, вказаний у Заяві. Повернення частини коштів Вкладу не допускається.

3.4. Після виплати Клієнту всієї суми депозиту та процентів, депозитний рахунок закривається та дія Договору припиняється, надсилається повідомлення до відповідного контролюючого органу.

!!!Примітка!!!

3.5. Якщо закінчення строку вкладу припадає на вихідний день, то виплата суми вкладу здійснюється не пізніше першого робочого для Банку.

Які є юридичні особливості повернення вкладу?

3.6. Якщо Клієнт має прострочену заборгованість за кредитом, наданим Банком, або Клієнт є поручителем за кредитом, за яким існує заборгованість, Клієнт доручає Банку:

 -  після закінчення строку вкладу перерахувати вклад і нараховані проценти на поточний рахунок Клієнта та надалі використовувати їх для погашення заборгованості (виконати договірне списання)

або

 -  розірвати цей Договір. При цьому Банк надсилає Клієнту письмове повідомлення та/або електронне повідомлення через дистанційні канали обслуговування із зазначенням дати розірвання Договору. Вклад і нараховані проценти перераховуються на поточний рахунок Клієнта та надалі використовуються для погашення заборгованості (виконується договірне списання).

Списання коштів оформляється платіжною інструкцією.

3.7. При укладанні між Клієнтом і Банком договору застави майнових прав на депозит (вклад), договору цесії та виникненні простроченої заборгованості за договорами, які забезпечені таким вкладом, Клієнт доручає самостійно, без особистої участі Клієнта, здійснити погашення заборгованості, що утворилася, за рахунок коштів такого заставного депозиту, без будь-якого перерахунку процентів і стягнення комісій з Клієнта, незалежно від дати оформлення вкладу та терміну його закінчення. Необхідна сума списується Банком в погашення заборгованості, забезпеченої заставою майнових прав на вклад.

У тому випадку, коли заставу майнових прав на вклад забезпечує виконання ще яких-небудь зобов'язань якимись особами (крім погашених за рахунок вкладу) згідно з відповідними договорами з Банком, то після списання Клієнт доручає самостійно, без особистої участі Клієнта, на розсуд Банку, розпорядитися залишком вкладу та нарахованими процентами таким чином:

а) повернути залишок вкладу та нарахованих процентів на колишній вклад Клієнта такого ж типу і терміну, як первісний, з нарахуванням колишніх процентів по ставці. При цьому майнові права за таким вкладом є заставою за тим зобов'язанням, які були забезпечені первинними вкладом;

б) у разі неможливості подальшого обслуговування депозиту на первинних умовах, Банк перераховує залишок вкладу і нарахованих процентів на поточний  рахунок Клієнта.

3.8. У разі надходження до Банку платіжної інструкції на примусове списання (стягнення) коштів з рахунку Клієнта, Банк приймає її, до виконання в порядку, передбаченому діючим законодавством, у тому числі нормативно — правовими актами Національного банку України.

Чи можливе дострокове повернення депозиту та який порядок виплати процентів?

3.9. Клієнт має право достроково розірвати вклад, якщо це передбачено умовами, зазначеними в Заяві, повідомивши про це Банк за 2 (два) банківських дні до дати розірвання Договору.

3.9.1. При достроковому розірванні вкладу, якщо це передбачено умовами, зазначеними в Заяві,  повертається сума вкладу та нараховуються проценти за фактичний термін користування вкладом у розмірі відповідно до Заяви.

3.9.2. За неповний строк вкладу проценти виплачуються за ставкою, що встановлена Банком для вкладів “До запитання” за ті дні, що минули з дати оформлення вкладу до дня розірвання Договору.

3.10. У разі розірвання Договору  за ініціативою Банку або у зв’язку із прийняттям Банком рішенням відмовитися від підтримання ділових відносин на підставі статті 15 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення», Договір достроково розривається, повертається сума вкладу, виплачуються проценти за ставкою дострокового розірвання за фактичний термін користування вкладом, депозитний рахунок закривається, надсилається повідомлення у ДФС.

4. Порядок продовження вкладів

Яким чином вклад автоматично продовжується?

4.1. Якщо Клієнт обрав автоматичне продовження (лонгацію) вкладу та не заявив Банку про відмову від продовження строку вкладу і Банк не заперечує проти продовження вкладу на новий строк, вклад автоматично вважається продовженим ще на один строк, зазначений в Договорі.

4.2. Сторони домовились, що при продовженні строку розміщення вкладу встановлюється розмір процентної ставки за Договором, що відповідає розміру процентної ставки, яка діє в Банку для таких Договорів на дату лонгації (автоматичне продовження) на строк зазначений в Заяві на оформлення банківського вкладу.

4.3. У тому випадку, якщо Банк заперечує проти продовження вкладу, він письмово або через дистанційні канали обслуговування повідомляє про це Клієнта за реквізитами, вказаними в клієнтській базі Банку, не пізніше, ніж за 2 (два) банківських дня до закінчення строку вкладу. 

4.4. Проценти під час нового строку вкладу нараховуються на суму вкладу за процентною ставкою для вкладів такого найменування та строку, що діє у Банку на день закінчення попереднього строку вкладу, без укладання додаткових угод до Договору.

4.5. Якщо Клієнт бажає відмовитися від автоматичного продовження вкладу він може подати до Банку дистанційними каналами обслуговування повідомлення щодо припинення автоматичного продовження (лонгації) вкладу.

Які є додаткові юридичні особливості?

4.6. При отриманні інформації про несанкціоноване списання коштів з депозитного рахунку (в тому числі за допомогою SMS-інформування від Банку), Клієнт зобов'язується негайно повідомити про це в Банк та звернутися у відділення Банку, або зателефонувати на номер 7776 (цілодобово, безкоштовно по Україні для дзвінків з міських номерів), +38 (056) 722 05 55 (для дзвінків із-за кордону).

4.7. У випадку порушення Клієнтом  умов Договору порушник несе відповідальність, передбачену чинним законодавством України.

4.8. У випадку порушенням Банком вимог щодо повернення  вкладу  Банк несе відповідальність у вигляді пені в розмірі 0,01% від неповерненої у визначений Договором строк суми вкладу за кожен день прострочення.

4.9. Клієнт протягом строку Депозиту зобов'язується не передавати без письмової згоди Банку Депозит в забезпечення виконання зобов'язань перед третіми особами, а також не відчужувати Депозит (майнові права за Депозитним договором) третім особам будь-яким іншим способом.

4.10. Клієнт в порядку, передбаченому чинним законодавством, має право надати довіреній особі право на розпорядження вкладом.

4.11. У разі настання форс-мажорних обставин, що не залежать від Клієнта та Банку (пожежа, повінь, землетрус, воєнні дії, масові заворушення, антиурядові виступи тощо), терміни виконання зобов’язань за цим договором відсуваються. Ці зобов’язання підлягають негайному виконанню після припинення дії форс-мажору.

4.12. Усі спори з приводу цього Договору вирішуються шляхом переговорів. Якщо Клієнт та Банк не досягли взаємної згоди, спори розглядаються відповідно до чинного законодавства України.

!!!Примітка!!!

4.13. При наявності рішення уповноваженого державного органу про скасування державної реєстрації юридичної особи або державної реєстрації фізичної особи  —  підприємця,  припинення підприємницької діяльності фізичної особи — підприємця та визнання фізичної особи банкрутом, або оголошення фізичної особи померлою або визнання його безвісно відсутнім, Банк закриває влади таких Клієнтів та здійснює нарахування процентів за фактичний строк користування вкладом за ставкою дострокового розірвання.

4.14. У разі припинення юридичної особи в результаті її ліквідації для проведення ліквідаційної процедури Банк закриває влади таких Клієнтів та здійснює нарахування процентів за фактичний термін користування вкладом за ставкою дострокового розірвання, залишки коштів перераховуються на поточний (ліквідаційний) рахунок.

5. Права та обов'язки

Які права та обов'язки має Клієнт?

5.1. Клієнт має право:

5.1.1. Отримувати інформацію про стан рахунку і поточні нараховані проценти на свою письмову вимогу.

5.1.2. Вимагати від Банку повернення Вкладу по закінченню строку розміщення у порядку, передбаченому чинним законодавством України та цим Договором.

5.1.3. Достроково вимагати від Банку повернення Вкладу у порядку, передбаченому чинним законодавством України та цим розділом Умов та Правил.

5.2. Клієнт зобов'язаний:

5.2.1. Перерахувати кошти Вкладу на депозитний рахунок у строк, що зазначений у п. 2.9 цих Умов та правил, якщо інший строк не передбачено Договором. В разі порушення Клієнтом обов'язку щодо перерахування коштів Вкладу на депозитний рахунок, що зазначений у Заяві , протягом строку, визначеного у п. 2.9 цих Умов та правил Договору, Банк закриває рахунок, відкритий для обліку коштів Вкладу, днем, наступним за останнім днем, коли такий обов'язок мав бути виконаний Клієнтом.

5.2.2. Клієнт зобов'язаний надати документи і відомості, необхідні для здійснення ідентифікації та/або верифікації (у тому числі встановлення даних, що дають змогу встановити кінцевого(-их) бенефіціарного(-их) власника(-ів) (контролера(-ів)), який(-і) не використовують агентів, номінальних утримувачів (номінальних власників) або посередників з метою приховування кінцевого(-их) бенефіціарного(-их) власника(-ів) (контролера(-ів))); аналізу та виявлення фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу, та інші, передбачені законодавством, документи та відомості, які витребовує Банк з метою виконання вимог законодавства, яке регулює відносини у сфері запобігання легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.

5.2.3. Клієнт протягом строку Депозиту зобов'язується не передавати без письмової згоди Банку Депозит в забезпечення виконання зобов'язань перед третіми особами, а також не відчужувати Депозит (майнові права за Депозитним договором) третім особам будь-яким іншим способом.

Які права та обов'язки має Банк?

5.3. Банк має право:

5.3.1. Банк має право обмежити кількість одночасно відкритих діючих Депозитних договорів на одного Клієнта.

5.3.2. Банк має право відмовити Клієнту у продовженні строку Депозиту у випадку, якщо на дату закінчення строку Депозиту Банк не пропонує Клієнтам даний вид Депозитів.

5.3.3. Змінити розмір процентної ставки або доходу за Вкладом у формі комісійної винагороди у разі зміни дисконтної ставки Національного банку України або вартості кредитних ресурсів з письмовим повідомленням про це Клієнта  шляхом відправлення відповідних повідомлень дистанційними каналами обслуговування та/або розміщення інформації на сайті Банку

5.4. Банк зобов'язаний:

5.4.1. Відкрити рахунок для обліку вкладу Клієнта, відповідно до Заяви та цих Умов та правил, з урахуванням виконання законодавчих вимог щодо ідентифікації Клієнта у банку; прийняти на депозитний рахунок кошти Клієнта на строк відповідно до Заяви Клієнта.

5.4.2. Банк, відповідно до законодавчих вимог, надає інформацію про відкриття/закриття рахунку депозиту контролюючому органу в електронному вигляді та іншу інформацію про стан рахунку – на запити уповноважених посадових осіб відповідно до законодавства.

5.4.3. Виплачувати Клієнту проценти  або комісійну винагороду у строк, що передбачений Заявою Клієнта.

5.4.4. Забезпечити повну схоронність вкладу Клієнта.

5.4.5. Повернути Клієнту вклад і нараховані відсотки або комісійну винагороду не пізніше дня закінчення строку його розміщення відповідно до цих Умов і Правил надання банківських послуг.

6. Фонд гарантування вкладів фізичних осіб

Чи гарантуються Фондом гарантування вкладів фізичних осіб вклади у Банку?

6.1. На вклад фізичної особи  —  підприємця на дату укладення Договору поширюються гарантії Фонду гарантування вкладів фізичних осіб (далі  —  Фонд).

6.2. Перед підписанням договору про відкриття депозитного рахунку Клієнт ознайомлюється з Довідкою про систему гарантування вкладів, з розміром гарантованої суми відшкодування за вкладами та переліком умов, за яких Фонд не відшкодовує кошти, відповідно до ст. 26 Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб». Повна добірка нормативних актів Фонду гарантування вкладів фізичних осіб розміщена на сайті Фонду (http://www.fg.gov.ua/).

6.3. Довідка, підписана вкладником, зберігається у Банку в справі з юридичного оформлення рахунку (у разі підтвердження в паперовій формі). У разі якщо банком надано Довідку за допомогою засобів інформаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем в електронній формі, у банку зберігається повідомлення вкладника про її одержання. Після укладення договору Банк ознайомлює вкладника з Довідкою не рідше ніж один раз на рік у спосіб, що визначають сторони (у паперовій або електронній формі, у тому числі за допомогою пошти або SMS, e-mail, месенджерів, повідомлень в ABank24, IVR та дзвінків).

6.4. Банк припиняє нарахування процентів за договором у день початку процедури виведення Фондом банку з ринку, або у день прийняття Національним банком України рішення про відкликання банківської ліцензії та ліквідацію банку. Відшкодування фондом коштів за вкладом в іноземній валюті здійснюється в національній валюті України після перерахування суми вкладу за офіційним курсом гривні до іноземної валюти, встановленим Національним банком України на кінець дня, що передує дню початку виведення Фондом банку з ринку.