3.2. Умови обслуговування кредитних лімітів на поточних рахунках корпоративних клієнтів

 

Кредитний ліміт на поточний рахунок - можливість суб'єкта підприємницької діяльності здійснити проведення платежів (розрахунків) понад залишок коштів на поточному рахунку в межах допустимого кредитного ліміту

1. Терміни

Що за терміни і яке їх значення?

Дебетове сальдо по поточному рахунку Клієнта — це сума грошових коштів, перерахованих Банком на підставі платіжних інструкцій з  поточного рахунку Клієнта протягом операційного дня понад його залишок на поточному рахунку з урахуванням вхідного залишку на початок операційного дня.

2. Суть та порядок оформлення послуги

Яка суть (предмет) кредитної угоди?

2.1. Банк за наявності вільних грошових коштів зобов'язується надати Клієнту кредит шляхом встановлення кредитного ліміту (далі — Ліміт) на поточний рахунок Клієнта (далі — Кредит) на поповнення обігових коштів та здійснення поточних платежів Клієнта в порядку та на умовах, визначених цими Умовами та Правилами надання банківських послуг (далі — Умови або Договір) в обмін на зобов’язання Клієнта з повернення Кредиту, сплати процентів в обумовлені цим Договором терміни.

2.2. Банк здійснює обслуговування Ліміту Клієнта, що полягає у проведенні його платежів понад залишок коштів на поточному рахунку Клієнта за рахунок кредитних коштів в межах Ліміту. При цьому утворюється від`ємний залишок на поточному рахунку.

Який порядок встановлення кредитного ліміту?

2.3. Банк встановлює кредитний ліміт:

- від 5 000 грн до  200 000 грн для фізичних осіб - підприємців;

- від 10 000 грн до 1 000 000 грн для юридичних осіб.

!!!УВАГА!!! Обов’язковою умовою встановлення/використання, на поточному рахунку юридичної особи, ліміту вище 200 000 гривень є надання поруки фізичної особи - Поручителя. Умови поручительства визначаються у Договорі поруки між Банком та Поручителем.

2.4. Ліміт встановлюється Банком на кожний операційний день. Розмір Ліміту розраховується відповідно до затвердженої внутрішньобанківської методики на підставі даних про рух грошових коштів по поточному рахунку, платоспроможності, кредитної історії та інших показників відповідно до внутрішньобанківських нормативів та положень і нормативних актів Національного банку України.

2.5. Сторони погодили, що Банк має право змінити розмір кредитного ліміту у разі зниження/збільшення надходжень грошових коштів на поточний рахунок або настання інших факторів, передбачених внутрішніми нормативними документами Банку, про що за 3 календарні дні направляє Клієнту повідомлення.

2.6. Сторони погодили, що для повідомлення Клієнта про розмір Ліміту, його зміну та погодження інших змін до цього Договору, Банк на свій вибір здійснює повідомлення Клієнта: в письмовій формі або через дистанційні канали обслуговування («А24 Бізнес», e-mail, Viber, Telegram тощо). Сторони погодили, що Банк має право на свій розсуд обирати та використовувати будь-який зі способів, визначених цим пунктом, для будь-яких повідомлень, що повинні бути здійснені Банком згідно з цим Договором.

2.7. Проведення платежів Клієнта у порядку обслуговування Ліміту проводиться Банком протягом одного року з моменту приєднання Клієнта до Договору. При належному виконанні Клієнтом зобов'язань, передбачених цим Договором, за відсутності заперечень Клієнта, проведення платежів Клієнта у порядку обслуговування Ліміту може бути продовжено Банком на той самий строк.

2.8. Банк припиняє оплату платіжних інструкцій Клієнта за рахунок Кредиту при настанні хоча б одного з таких випадків:

- при надходженні платіжних інструкцій на примусове списання (стягнення) коштів з поточного рахунку Клієнта;

- при арешті коштів Клієнта;

- при зупиненні видаткових операцій за рахунком Клієнта;

- при забороні виконання операцій за рахунком Клієнта.

Подальші взаємини Сторін регулюються окремо. Відновлення операцій за платіжними інструкціями Клієнта за рахунок кредитних коштів здійснюється після зняття арешту або після виконання (повернення) платіжної інструкції на примусове списання (стягнення) коштів або після закінчення дії зупинення операцій за рахунком.

Який порядок оформлення послуги?

2.9. З метою встановлення кредитного ліміту, Клієнт надає Заяву про приєднання до Умов та правил надання банківських послуг (далі -  Заява).

2.10. Заява на оформлення послуги підписується Клієнтом:

- власноручним підписом, якщо договір укладається у паперовому вигляді;

- удосконаленим електронним підписом, який є аналогом власноручного підпису та його накладення має рівнозначні юридичні наслідки із власноручним підписом на документах на паперових носіях. Підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис. Підпис за допомогою особистого ключа перевіряється за допомогою відкритого ключа. Сторони погодили використання електронного підпису без сертифіката ключа;

- кваліфікованим електронним підписом, який є аналогом власноручного підпису та його накладення має рівнозначні юридичні наслідки із власноручним підписом на документах на паперових носіях.

2.11. Під час укладання Договору Банком може використовуватись факсимільне відтворення підпису Голови Правління Банку, а також відтворення відбитка печатки Банку технічними друкарськими пристроями або електронний цифровий підпис уповноваженого працівника Банку.

2.12. Підписанням Заяви, Клієнт приєднується до цього Договору та надає пряму і безумовну згоду  щодо встановлення Банком будь-якого розміру Кредитного ліміту. Заява разом з цими Умовами становлять кредитний договір.

2.13. Сторони домовились, що спосіб отримання примірника Договору та додатків до нього встановлено в Заяві. Банк надає Клієнту пропозиції щодо зміни істотних умов Договору у спосіб, що дає змогу встановити дату відправлення повідомлення Клієнту, а саме: шляхом направлення повідомлень електронною поштою або у Системі «А24 Бізнес», або у «А24», або повідомлення у месенджерах. В разі, якщо Клієнт не надасть Банку письмове повідомлення про відхилення пропозиції Банку щодо зміни істотних умов Договору у строк 3 (три) календарних дні з дня направлення повідомлення, та строків, обумовлених при збільшенні процентної ставки у п.3.3.2, зміни до істотних умов вважаються погодженими Сторонами та не потребують укладення додаткових угод.

Який строк дії угоди?

2.14. Строк користування послугою становить 12 місяців, з автоматичною пролонгацією за умови своєчасного і повного виконання Клієнтом умов Договору.

2.15. Цей Договір набирає чинності з моменту підписання Клієнтом Заяви та діє до повного виконання Сторонами зобов'язань за цим Договором.

3. Права та обов'язки сторін

Які маю права?

3.1.1. Використовувати Ліміт частинами з правом подальшого використання вільного залишку Ліміту в порядку та на умовах, встановлених цим Договором.

3.1.2. Звертатися до Банку для перегляду розміру встановленого Ліміту через дистанційні канали обслуговування.

3.1.3. Надавати платіжні інструкції на використання Кредиту в режимі “24/7/365”, тобто в будь-яку годину дня (цілодобово), у будь-який календарний день, в тому числі в вихідні, святкові та неробочі дні, шляхом надання Банку відповідної платіжної інструкції через Систему дистанційного обслуговування «А24 Бізнес». Здійснення платежів в означеному режимі допускається лише у випадку збігу валюти, в якій має бути виконане відповідне грошове зобов'язання перед Банком, з валютою поточного рахунку, з якого Клієнтом ініціюється відповідний платіж.

3.1.4. Достроково погасити кредит.

Які маю обов'язки?

3.2.1. Використовувати Кредит на цілі  відповідно до цих Умов.

3.2.2. Сплатити Банку проценти за весь час фактичного користування Кредитом та інші платежі в порядку та на умовах, визначених цим Договором та Тарифами Банку.

3.2.3. Повернути Кредит у строки, встановлені п. 4.4 цього Договору.

3.2.4. Надавати Банку не пізніше 28 числа місяця, що настає за звітним кварталом, та 28 лютого наступного за звітним року, фінансову звітність та інформацію (баланс, звіт про фінансові результати, звіт про рух грошових коштів, звіт про власний капітал, примітки до звітів) в обсязі, передбаченому чинним законодавством України для відповідних звітних періодів для відповідних суб'єктів господарської діяльності, та у випадку, якщо сукупна заборгованість Клієнта перед Банком за всіма активами становить 200 млн грн або більше, надавати річну фінансову звітність, що підтверджена аудитором та має безумовно позитивний або умовно позитивний висновок аудиторського звіту. До річної фінансової звітності надавати розшифрування даних графи 2000, 2010, 2120 «Звіту про фінансові результати», за видами економічної діяльності згідно з Класифікацією ДК 009:2010.

3.2.5. На вимогу Банку інформувати Банк про цільове використання кредитних коштів, з наданням підтверджувальної документації.

3.2.6. Забезпечити умови для проведення Банком перевірок, за даними бухгалтерського, оперативного і складського обліку, цільового використання кредиту, його забезпеченості та своєчасності погашення.

3.2.7. При винесенні господарським судом ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство Клієнта, наявності інших рішень суду про стягнення коштів з поточного рахунку Клієнта, що набрали чинності, чи інших видів звернення стягнення на його майно, зміни правового статусу Клієнта, реорганізації, зміни структури, прийняття рішення про припинення діяльності, а також обставин, які свідчать про те, що наданий Клієнту кредит своєчасно не буде повернуто, Клієнт зобов'язується не пізніше трьох днів з моменту виникнення таких обставин повідомити про це Банк у письмовій формі.

3.2.8. Письмово повідомляти Банк про незгоду із запропонованим Банком відповідно до п. 3.3.1. Лімітом, у строк не пізніше 2 (двох) банківських днів від дати отримання від Банку повідомлення про перерахунок Ліміту.

У разі отримання Банком від Клієнта письмового повідомлення про незгоду з розміром пропонованого Банком Ліміту, отриманого в результаті перерахунку, Банк має право на свій розсуд або продовжувати обслуговування в рамках Ліміту, який був попередньо погоджений з Клієнтом, або припинити обслуговування Ліміту на поточному рахунку Клієнта, про що Банк повідомляє Клієнта. Надалі Банк має право на свій вибір відновити або призупинити обслуговування Ліміту на поточному рахунку Клієнта, в порядку, встановленому Умовами.

3.2.9. На підставі наданих Банком підтверджувальних документів відшкодувати витрати/збитки Банку, які виникли у зв'язку з наданням бюро кредитних історій інформації про Клієнта (Банк повідомляє Клієнта про назву та адресу бюро, в яке передається інформація про Клієнта), а також оплатою послуг, які надаються або будуть надані в майбутньому з метою реалізації прав Банку за кредитом, а також договорами поруки тощо, укладеними з метою забезпечення зобов'язань Клієнта по кредиту. До послуг, визначених у цьому пункті, належать: представництво інтересів Банку в суді та перед третіми особами тощо. Клієнт зобов'язується відшкодувати Банку у повному обсязі витрати на надання правової допомоги юридичних фірм, адвокатів, інших осіб (при залученні їх для представництва інтересів Банку), пов'язаних з розглядом спорів за кредитом у судах всіх інстанцій, в т.ч. апеляційної та касаційної, а також на всіх підприємствах, організаціях усіх форм власності, в органах державної влади і управління. Всі перераховані суми відшкодувань оплачуються в строк, зазначений у письмовій вимозі Банку.

3.2.10. У разі відповідної вимоги Банку, Клієнт зобов'язується укласти з Банком договір банківського рахунку з використанням електронно-інформаційних програмних продуктів; направляти надходження від господарської діяльності на поточний рахунок в Банку; проводити через Банк валютообмінні операції з продажу (купівлі) іноземної валюти за гривню або іншу іноземну валюту; придбати в Банку паливні карти; укласти з Банком Договір на випуск корпоративної картки, укласти з Банком Договір про використання банківських платіжних карток як платіжного засобу в торгових і сервісних підприємствах (еквайринг), впровадити зарплатний проєкт для співробітників або придбати інші банківські продукти. Оплата вищезазначених послуг здійснюється Клієнтом згідно з тарифами, що діють в Банку на момент оплати.

3.2.11. Клієнт зобов’язаний надати документи і відомості, необхідні для здійснення ідентифікації та/або верифікації (у тому числі встановлення даних, що дають змогу встановити кінцевого (-их) бенефіціарного (-их) власника (-ів) (контролера (-ів)), який (-і) не використовують агентів, номінальних утримувачів (номінальних власників) або посередників з метою приховування кінцевого (-их) бенефіціарного (-их) власника (-ів) (контролера (-ів))); аналізу та виявлення фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу, та інші, передбачені законодавством, документи та відомості, які витребує Банк з метою виконання вимог законодавства, яке регулює відносини у сфері запобігання легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.

3.2.12. Клієнт засвідчує, що усі документи, надані ним Банку для отримання Кредиту, є чинними та достовірними.

Які права Банку?

3.3.1. Не менше одного разу на місяць проводити перерахунок Ліміту відповідно до внутрішньобанківських нормативних документів та чинного законодавства.

3.3.2. Сторони в порядку частини 1 статті 212 Цивільного кодексу погодили, що у разі, якщо збільшиться облікова ставка НБУ на 1 або більше пунктів, та/або курс гривні до іноземної валюти 1 групи класифікатора іноземних валют збільшиться на 5 або більше відсотків, та/або вартість ресурсів на міжбанківському грошовому ринку збільшиться на 5 або більше відсотків, процентна ставка за користування Кредитом може бути підвищена Банком.

Про збільшення процентної ставки Банк зобов’язаний письмово повідомити Клієнта шляхом направлення відповідного повідомлення одним із дистанційних каналів обслуговування за 15 календарних днів, що передують дню, з якого має застосовуватися збільшена ставка. У разі отримання  Банком письмового повідомлення Клієнта про його незгоду зі збільшенням процентної ставки протягом 7 календарних днів з дати направлення Банком письмового повідомлення Клієнту про збільшення процентної ставки, Клієнт зобов’язаний погасити заборгованість за цим Договором у повному обсязі протягом 30 календарних днів з дня отримання повідомлення про збільшення процентної ставки. При неотриманні Банком такого повідомлення від Клієнта у встановлений цим пунктом Договору строк, збільшена процентна ставка є погодженою Клієнтом.

3.3.3. Відмовити Клієнту у видачі кредиту або будь-якої його частини у разі прострочення виконання Клієнтом будь-якого грошового зобов'язання за цим Договором. Обслуговування Ліміту Клієнта може бути відновлено Банком у разі повного погашення простроченої заборгованості.

3.3.4. Відмовити Клієнту у видачі Кредиту або будь-якої його частини у разі відсутності вільних грошових коштів.

3.3.5. Відмовити Клієнту у видачі Кредиту у випадку впровадження Національним Банком України, Кабінетом Міністрів України, іншими органами влади будь-яких обмежень  по активних операціях. В такому разі Банк звільняється від відповідальності.

3.3.6. Призупинити подальшу видачу Кредиту у випадку невиконання Клієнтом будь-яких із зобов'язань за цим Договором на строк до виконання відповідних зобов'язань, але при цьому в межах строку, передбаченого п. 2.12, п.2.14 цих Умов, з направленням Клієнту відповідного повідомлення.

3.3.7. На підставі фінансової інформації аналізувати кредитоспроможність Клієнта, проводити перевірку цільового використання Кредиту та вносити пропозиції про подальші взаємини з Клієнтом.

3.3.8. Списувати грошові кошти з поточних рахунків Клієнта згідно з п.п. 4.7, 4.16 цього Договору при настанні термінів будь-якого з платежів, в межах сум, що підлягають сплаті Банку.

3.3.9.  При настанні будь-якої з наступних подій:

- отримання від Клієнта незгоди на збільшення розміру процентної ставки за користування кредитом, зміна періодичності порядку сплати платежів за кредитом;

- отримання від Клієнта незгоди на зміну Ліміту,

- порушення Клієнтом будь-якого із зобов'язань, передбаченого цим розділом Умов, в т. ч. при порушенні цільового призначення використання кредиту,

- порушення господарським судом справи про банкрутство Клієнта, або про визнання недійсними установчих документів Клієнта, або про скасування державної реєстрації Клієнта,

- ліквідація Клієнта,

- встановлення невідповідності дійсності відомостей, що надані Клієнтом Банку;

- відсутність у Банку вільних грошових коштів, про що Банк письмово повідомляє Клієнта,

- наявність судових рішень про стягнення грошових коштів з поточного рахунку Клієнта, що набули законної сили, наявність арешту на поточних рахунках, що належать Клієнту, наявність платіжних інструкцій про примусове списання та інших обставин, які явно свідчать про те, що наданий Клієнту кредит не буде повернений вчасно,

Банк, на свій розсуд, має право:

а) змінити умови кредитування - зажадати від Клієнта дострокового повернення кредиту, сплати процентів за його користування, виконання інших зобов'язань за Договором в повному обсязі шляхом направлення відповідного повідомлення.

При цьому, згідно зі статтями 212, 611, 651 Цивільного кодексу України, за зобов'язаннями, терміни виконання яких не настали, терміни вважаються такими, що настали в зазначену в повідомленні дату. На цю дату Клієнт зобов'язується повернути Банку суму кредиту в повному обсязі, проценти за фактичний термін його використання, повністю виконати інші зобов'язання. В разі невиконання Клієнтом вимог Банку у термін, зазначений у повідомленні, вся заборгованість, починаючи з наступного дня дати, зазначеної в повідомленні Банку, вважається простроченою;

або:

б) розірвати угоду про кредитування в судовому порядку. При цьому, в останній день дії угоди про кредитування, Клієнт зобов'язується повернути Банку суму кредиту в повному об'ємі, проценти за фактичний термін його використання, повністю виконати інші зобов'язання;

або:

в) згідно зі ст. 651 Цивільного кодексу України, ст. 188 Господарського кодексу України здійснити одностороннє розірвання угоди про кредитування із надсиланням Клієнту сповіщення. У зазначену в повідомленні дату угода про кредитування вважається розірваною. При цьому, в останній день дії угоди про кредитування Клієнт зобов'язується повернути Банку суму кредиту в повному обсязі, проценти за фактичний термін його використання, повністю виконати інші зобов'язання. Одностороння відмова від угоди про кредитування не звільняє Клієнта від відповідальності за порушення зобов'язань.

3.3.10. Відмовити у закритті поточних рахунків Клієнта у Банку в будь-якій валюті, якщо Клієнт має непогашені грошові зобов’язання, встановлені цим Договором.

3.3.11. Направити Клієнту повідомлення про зменшення розміру процентної ставки до рівня, встановленого чинним законодавством. При цьому Банк направляє повідомлення Клієнту на свій вибір одним із дистанційних каналів обслуговування, із зазначенням зменшеного розміру процентної ставки і дати, з якої її пропонується зменшити.

3.3.12. За умови настання обставин форс-мажору в Україні та/або з інших підстав на розсуд Банк може змінити строк погашення кредиту та/або його частини та/або процентів, та/або інших платежів, передбачених договором. Строк відтермінування визначається періодом дії обставин форс-мажору або може бути збільшеним або зменшеним на розсуд Банку. Про збільшення/зменшення відтермінування строку погашення кредиту, процентів тощо, Банк інформує Клієнтів способами, визначеними положеннями цих Умов. Під відтермінуванням сторони погодили відстрочення повернення Клієнтом кредиту та/або його частини, та/або процентів, та/або інших платежів, передбачених договором, якщо повернення здійснюється не пізніше дати, позначеної в інформаційному повідомленні клієнту від банку. Сторони домовились, що відстрочення (зміна) дат повернення кредиту Клієнтом на підставах, визначених цим пунктом, не потребують додаткових погоджень та підписання додаткових угод.

3.3.13. Витребувати документи та відомості, необхідні для з’ясування суті діяльності Клієнта, його фінансового стану тощо відповідно до вимог чинного законодавства України та нормативно-правових актів Національного банку України.

3.3.14. Витребувати документи та відомості, необхідні для здійснення ідентифікації та/або верифікації (у тому числі встановлення даних, що дають змогу встановити кінцевого (-их) бенефіціарного (-их) власника (-ів) (контролера(-ів)), який (-і) не використовують агентів, номінальних утримувачів (номінальних власників) або посередників з метою приховування кінцевого (-их) бенефіціарного (-их) власника (-ів) (контролера (-ів))); аналізу та виявлення фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу, та інші, передбачені законодавством, документи та відомості, які витребує Банк з метою виконання вимог законодавства, що регулює відносини у сфері запобігання легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.

3.3.15. У разі ненадання Клієнтом (особою, представником Клієнта) документів і відомостей, необхідних для здійснення ідентифікації та/або верифікації (у тому числі встановлення даних, що дають змогу встановити кінцевого (-их) бенефіціарного (-их) власника (-ів) (контролера (-ів)), який (-і) не використовують агентів, номінальних утримувачів (номінальних власників) або посередників з метою приховування кінцевого (-их) бенефіціарного (-их) власника (-ів) (контролера (-ів))); аналізу та виявлення фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу, фінансові операції не здійснюються.

3.3.16. Витребувати інформацію, яка стосується ідентифікації Клієнта (в тому числі керівників Клієнта – юридичної особи, представника Клієнта), вивчення Клієнта, уточнення інформації про Клієнта, здійснення поглибленої перевірки Клієнта, в органів державної влади, державних реєстраторів, банків, інших юридичних осіб, а також здійснювати заходи щодо збору такої інформації з інших джерел.

3.3.17. Відмовитися від проведення Операції (-й) у разі, якщо Операція (-ї) містить (-ять) ознаки такої (-их), що згідно з Законом України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» підлягає (-ють) фінансовому моніторингу.

3.3.18. Відмовитися від підтримання договірних відносин (у тому числі шляхом розірвання договірних відносин) чи проведення фінансової операції у разі встановлення Клієнту неприйнятно високого ризику за результатами оцінки чи переоцінки ризику.

3.3.19. Без попереднього інформування Клієнта розірвати в односторонньому порядку Договір у випадках, передбачених законодавством, що регулює відносини у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення або в інших випадках, передбачених чинним законодавством України, банківськими правилами.

Які обов'язки Банку?

3.4.1. Здійснювати платежі Клієнта понад залишок коштів на його поточному рахунку на підставі його платіжних інструкцій у межах Ліміту.

3.4.2. Зобов'язання Банку з видачі Кредиту або його частини виникають у Банк в день надання Клієнтом платіжних інструкцій на використання Кредиту в межах вказаних в них сум.

3.4.3. Обслуговувати Ліміт на поточному рахунку Клієнта згідно з наступним порядком:

3.4.3.1. При надходженні платіжних інструкцій Клієнта в Банк протягом операційного дня та відсутності грошових коштів на поточному рахунку Клієнта, Банк здійснює їх оплату відповідно до цих Умов в межах встановленого Ліміту.

3.4.3.2. Платіжні інструкції подаються Клієнтом з дотриманням порядку, визначеного цими Умовами та нормативно-правовими актами Національного банку України

3.4.3.3. При закритті операційного дня сформоване дебетове сальдо (від'ємний залишок) на поточному рахунку Клієнта фактично є сумою використаного Клієнтом Кредиту в цей день.

3.4.4. Забезпечувати Клієнта консультаційними послугами з питань виконання цього Договору.

3.4.5. Здійснювати контроль за виконанням умов кредиту, цільовим використанням, своєчасним і повним погашенням кредиту.

3.4.6. Клієнт доручає Банку перераховувати необхідні суми зі сплати судових витрат, передбачених п.п. 3.2.9, 6.3 цього Договору, у дату виникнення підстав для таких платежів (здійснити договірне списання). Перерахування коштів зі сплати судових витрат здійснюється в національній валюті України.

Зазначене доручення Клієнта не підлягає виконанню Банком тільки у разі пред'явлення Клієнтом Банку документів, що підтверджують сплату судових витрат за рахунок інших джерел.

4. Вартість кредиту та порядок розрахунків

Яка вартість кредиту?

4.1. Вартість послуги складається з процентів за користування кредитним лімітом.

4.2. За користування Кредитом в період з дати виникнення дебетового сальдо на поточному рахунку Клієнт сплачує проценти, які нараховуються щоденно на суму залишку заборгованості по Кредиту та сплачуються Клієнтом першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому виникло дебетове сальдо.

Якщо станом на дату закінчення періоду безперервного користування кредитом, передбаченого п.4.4. цих Умов, на поточному рахунку достатньо коштів  для сплати процентів за користування ним, датою сплати процентів для такого кредиту є  дата формування на поточному рахунку нульового дебетового сальдо.
Якщо станом на дату закінчення періоду безперервного користування кредитом, передбаченого п.4.4. цих Умов, на поточному рахунку недостатньо коштів  для сплати процентів за користування кредитом, датою сплати процентів для такого кредиту є  дата, зазначена у першому абзаці пункту 4.2. цих Умов.

Сплата нарахованих процентів відбувається як за рахунок власних коштів на поточному рахунку, так і за рахунок кредитових надходжень на поточний рахунок Клієнта.

!!!Увага!!! Особливість

Сплата процентів за користування кредитом здійснюється за рахунок кредитових надходжень на поточний рахунок Клієнта у разі наявності таких надходжень з розрахунку за період не більше ніж за 30 днів  до дати списання та у розмірі не більше ніж сума нарахованих процентів. Якщо сума кредитових надходжень менша за розмір нарахованих процентів за користування кредитним лімітом, то списання за рахунок невикористаної частини кредитного ліміту здійснюється у розмірі, який дорівнює розміру кредитових надходжень. У випадку відсутності кредитових надходжень на поточному рахунку Клієнта, сплата процентів за користування кредитним клієнтом не здійснюється.

Який строк повернення кредиту?

4.4. Сторони домовились, що періодом безперервного користування кредитом є період часу, протягом якого безперервно існувало дебетове сальдо на поточному рахунку. Період безперервного користування кредитом - не більше 30 днів.

Початком періоду безперервного користування кредитом вважається факт формування дебетового сальдо на поточному рахунку. Зменшення або збільшення заборгованості по кредиту протягом операційного дня  впливають на зміну факту початку періоду безперервного користування кредитом. Датою закінчення періоду безперервного користування кредитом вважається факт формування нульового дебетового сальдо на поточному рахунку.

Cума заборгованості по Кредиту підлягає  сплаті не пізніше 30 календарних днів з дати виникнення дебетового сальдо на поточному рахунку Клієнта.

4.5. У разі, якщо дата погашення кредиту та/або сплати процентів за користування кредитом, пені припадає на вихідний або святковий день, зазначені платежі повинні бути проведені в операційний день, що передує вихідному або святковому дню.

Яка процедура погашення кредиту?

4.6. Погашення заборгованості по Кредиту, сплата  процентів за користування Кредитом здійснюється в гривні на поточний рахунок клієнта, на якому встановлено кредитний ліміт відповідно до цих Умов.

4.7. Клієнт доручає Банку списувати грошові кошти з усіх своїх поточних рахунків (як відкритих на момент початку обслуговування Банком Ліміту Клієнта, так і тих, які відкриті після цього, а також за рахунок та в межах Ліміту) у валюті Кредиту для виконання зобов'язань з погашення Кредиту,  процентів за його використання, а також зобов'язань з погашення неустойки, в межах сум, що підлягають сплаті Банку згідно з цим Договором (здійснювати договірне списання). Цим дорученням на здійснення договірного списання Позичальник надає згоду Банку на виконання кожної платіжної операції, що буде виконана в процесі виконання Банком доручення Клієнта, визначеного цим пунктом Договору. Списання грошових коштів здійснюється відповідно до встановленого законодавством порядку, при цьому оформляється платіжна інструкція, у реквізиті «Призначення платежу» якої зазначаються номер, дата та посилання на пункт 4.7 цього Договору.

Договірне списання - платіжна операція (дебетовий переказ), що здійснюється з рахунку платника (Клієнта) на підставі платіжної інструкції отримувача (Банка) та за наявної згоди на виконання цієї платіжної операції (дебетового переказу), наданої платником (Клієнтом) Банку шляхом підписання даного договору.

За здійснення договірного списання коштів у межах сум, що підлягають сплаті Банку, Клієнт сплачує Банку комісію в сумі і в строки, встановлені Тарифами Банку на момент оплати.

4.8. У разі недостатності або відсутності у Клієнта коштів в національній валюті України для погашення заборгованості за Кредитом у національній валюті України та / або процентів за його використання та/або штрафних санкцій (пені) Клієнт доручає Банку здійснювати списання коштів в іноземній валюті з усіх поточних рахунків Клієнта в розмірі, еквівалентному сумі заборгованості в національній валюті України на дату погашення по курсу НБУ.

4.9. У разі відсутності надходжень грошових коштів на поточний рахунок Клієнта, погашення процентів та інших платежів за цим Договором, строк сплати яких настав, здійснюється за рахунок невикористаного залишку Ліміту. Після погашення заборгованості по процентах, Банк проводить оплату платіжних інструкцій Клієнта, що надходять протягом операційного дня, в межах невикористаного залишку Ліміту.

4.10. За здійснення договірного списання коштів у межах сум, що підлягають сплаті Банку згідно з п. 4.7 цих Умов, Клієнт сплачує Банку комісію в сумі та в строки, встановлені Тарифами Банку на момент оплати.

4.11. При знятті готівки з поточного рахунку за рахунок кредитного ліміту та/або перерахуванні Клієнтом з поточного рахунку коштів за рахунок кредитного ліміту на будь-які інші рахунки, власником яких є Клієнт, або на будь-які рахунки фізичних осіб (за винятком зарахувань заробітної плати на зарплатні картки Банку), з суми кожного з проведених в рахунок кредитного ліміту перерахувань стягується комісія, розмір якої визначено Тарифами Банку. Клієнт доручає Банку списувати суми такої комісії, що підлягають до сплати Банку, зі свого поточного рахунку.

4.12. Кошти, отримані від Клієнта, а також від інших уповноважених органів/осіб, для погашення заборгованості за цим Договором, перш за все спрямовуються для погашення зобов'язань Клієнта в такій черговості:

- відшкодування витрат / збитків Банку згідно з п. 3.2.9 цього Договору;

- пеня;

- прострочені проценти;

- прострочений Кредит;

- проценти;

- Кредит.

Порядок погашення заборгованості може змінюватися за рішенням Банку.

Які наслідки невиконання Клієнтом своїх зобов'язань?

4.13. Сума заборгованості по Кредиту не погашена у строк, встановлений п. 4.4 цього Договору на наступний день вважається простроченою.

4.14. Сума заборгованості по нарахованих процентах , не погашена у строки, встановлені в п.п. 4.2цього Договору на 31-й день вважається простроченою.

4.15. У разі виникнення прострочених зобов'язань за Кредитом, Клієнт сплачує Банку підвищені проценти, розмір яких встановлено Тарифами Банку, які нараховуються на прострочену суму заборгованості по Кредиту.

4.16. Сторони погодили, що в разі:

- порушення строку повернення кредиту, визначеного п. 4.4. цього Договору, починаючи з дня, що є наступним за днем спливу строку,

- настання обставин, передбачених п. 3.3.9. цих Умов, починаючи з дня, що є наступним за днем спливу строку повернення кредиту,

Клієнт зобов'язується сплатити на користь Банку заборгованість по кредиту, а також проценти від простроченої суми заборгованості, які  відповідно до ч. 2 ст. 625 Цивільного кодексу України встановлюються за домовленістю Сторін у розмірі, що дорівнює розміру подвійних базових процентів за користування кредитом.

!!! Увага!!! Особливість!!!

4.17. Для своєчасного виконання грошових зобов'язань Клієнта перед Банком за Договором, в тому числі оплати платежів та комісій та/або повернення кредиту та/або сплати процентів та/або будь-яких інших грошових зобов'язань Клієнта перед Банком, у тому числі Клієнт, який поручився за виконання грошового зобов'язання іншого клієнта перед Банком, що випливають з умов Договору та/або будь-якого іншого договору, що укладений або буде укладений у майбутньому між Сторонами (в т.ч. кредити всіх типів) та/або тарифів та/або додатків до таких договорів, Клієнт уповноважує Банк списувати кошти з будь-яких рахунків Клієнта, в т.ч. використовувати залишки на його рахунках як забезпечення виконання зобов'язань Клієнта перед Банком, у випадках настання термінів/строків сплати грошових зобов'язань Клієнта перед Банком у встановленому порядку за Договором. Для цього Клієнт доручає Банку здійснювати договірне списання, а саме:

а) списати грошові кошти з будь-якого рахунку Клієнта в національній валюті та/або іноземній валюті, відкритого в Банку на день укладення Договору та з будь-яких інших рахунків, відкритих Клієнтом в майбутньому в Банку, в наступній сумі та валюті:        

• в сумі та валюті такої фактичної заборгованості Клієнта, та/або

• в сумі коштів у іншій валюті, еквівалентній сумі коштів у валюті фактичної заборгованості Клієнта за Договором і витрат Банку (комісій, збору на обов'язкове державне пенсійне страхування тощо), які пов'язані з купівлею/продажем/обміном (конвертацією) валюти на Міжбанківському валютному ринку України (далі – «МВРУ») та/або її обміном на Міжнародному валютному ринку (далі – «МВР») за поточним курсом, що склався на МВРУ та/або МВР на дату здійснення Банком її купівлі/продажу/обміну та/або іншим шляхом (зокрема, в межах лімітів відкритої валютної позиції Банку за комерційним курсом Банку, встановленим ним на дату здійснення купівлі/продажу/обміну валюти);

б) у випадку, якщо валюта коштів, наявних на рахунку Клієнта, відкритого в Банку, не співпадає з валютою фактичної заборгованості Клієнта за Договором, для погашення такої заборгованості Клієнт доручає Банку здійснювати від імені та за рахунок Клієнта купівлю/продаж/обмін іноземної валюти (як на МВРУ та/або МВР та/або за рахунок валютної позиції Банку) у сумі, необхідній для погашення такої заборгованості Клієнта, за поточним курсом, що склався на дату купівлі/продажу/обміну іноземної валюти.        

Зазначене положення є правом, але не обов'язком Банку, та не звільняє Клієнта від відповідальності за несвоєчасне виконання зобов'язань по Кредиту, зокрема, але не виключно, у разі обмеження права розпорядження коштами на рахунках Клієнта. Під терміном «рахунок Клієнта» та/або «рахунки Клієнта» Сторони в цьому пункті розуміють будь-які відкриті в установі Банку рахунки (поточні, депозитні та інші рахунки) Клієнта.

5. Особливості зміни та припинення надання послуги

Який термін надання послуги (договору)?

5.1. Банк надає Клієнту пропозиції щодо зміни істотних умов Договору у спосіб, що дає змогу встановити дату відправлення повідомлення Клієнту, а саме: шляхом направлення повідомлень електронною поштою або у Системі «А24 Бізнес», або у «А24», або повідомлення у месенджерах. В разі, якщо Клієнт не надасть Банку письмове повідомлення про відхилення пропозиції Банку щодо зміни істотних умов Договору у строк 3 (три) календарних дні з дня направлення повідомлення, та строків, обумовлених при збільшенні процентної ставки у п.3.3.2, зміни до істотних умов вважаються погодженими Сторонами та не потребують укладення додаткових угод

Чи можливе дострокове розірвання договору?

5.2. Клієнт має право достроково розірвати цей Договір, письмово повідомивши про це Банк за 30 (тридцять) календарних днів до запланованої дати розірвання. При цьому, Клієнт зобов'язаний погасити всю наявну заборгованість по кредиту.

Які особливості дострокового розірвання договору?

5.3. Банк має право без попереднього інформування Клієнта розірвати в односторонньому порядку Договір та закрити Рахунок за ініціативою Банку:

– у випадках, передбачених законодавством, що регулює відносини у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення;

– в інших випадках, передбачених чинним законодавством України, банківськими правилами, або додатковими угодами/змінами до Договору.

5.4. Під час закриття Рахунку залишок коштів, у випадку закриття Рахунку у зв’язку з відмовою Банку від цього обслуговування, перераховується на балансовий рахунок 2903 «Кошти клієнтів банку за недіючими рахунками» та зберігається на ньому без нарахування процентів до моменту звернення власника цих коштів щодо розпорядження ним. При цьому Сторони домовились, що Договір розривається, а закриття рахунку не потребує додаткових згод, угод, документів.

6. Відповідальність сторін

Яка відповідальність передбачена для Клієнта?

6.1. При порушенні Клієнтом будь-якого із зобов'язань щодо:

- надання фінансової звітності відповідно до п. 3.2.4 цих Умов;

- не повідомлення про обставини, що передбачені п. 3.2.7 цих Умов,

Клієнт сплачує Банку за кожний випадок порушення штраф у розмірі 1% від суми максимального дебетового сальдо, що виникло на поточному рахунку Клієнта за звітний місяць. Сплата штрафу здійснюється в гривні.

6.2. У разі виявлення факту нецільового використання кредиту, Клієнт сплачує Банку штраф у розмірі 5% відсотків від суми кредиту, використаної не за цільовим призначенням. Сплата штрафу здійснюється в гривні у день виявлення факту нецільового використання кредиту.

6.3. При порушенні Клієнтом строків платежів по будь-якому з грошових зобов'язань по Кредиту більш ніж на 30 днів, що спричинило звернення Банку в судові органи, Клієнт сплачує Банку штраф, який розраховується за такою формулою: 1 000,00 гривень + 5% від суми використаного Ліміту.

!!!Примітка!!!

6.4. Банк не несе відповідальності за ненадання Кредиту у строк, вказаний у п. 2.7 цього Договору, у разі не отримання від Клієнта платіжних інструкцій на використання кредитних коштів згідно з умовами цього розділу Умов.

6.5. Банк не несе відповідальності за невиконання чи несвоєчасне виконання платіжних інструкцій Клієнта, якщо у Банку була відсутня технічна можливість для виконання платіжної інструкції та/або у випадках встановлення Національним банком України, Кабінетом Міністрів України, іншими органами влади та управління будь-яких видів обмежень в проведенні банківських та інших операцій.

7. Інші важливі умови

Які юридичні особливості угоди?

7.1. У разі накладення арешту на грошові кошти, розміщені на поточному рахунку Клієнта, та/або надходження до Банку платіжної інструкції на примусове списання (стягнення) коштів визначеної суми коштів з поточного рахунку (далі за текстом разом — “обмеження в розпорядженні грошовими коштами за рахунком Клієнта”) Банк переносить заборгованість за Кредитом на відповідні рахунки бухгалтерського обліку наданих кредитів, про що повідомляє Клієнта в порядку, передбаченому п. 2.6. цього Договору. Непогашений залишок по Кредиту підлягає поверненню Клієнтом у порядку та у строки, встановлені цим Договором. Після закінчення дії обмежень в розпорядженні грошовими коштами за рахунком Клієнта подальше кредитування Клієнта на умовах цього Договору відновлюється відповідно до внутрішніх нормативних документів та методик Банку.

7.2. Терміни позовної давності щодо вимог про повернення Кредиту, стягнення процентів за користування Кредитом, неустойки - пені, штрафів встановлюються Сторонами тривалістю 15 років.

8. Посилання

Заява про приєднання до Умов та правил надання банківських послуг

 

9. Тарифи

Опис

Розмір процентів та комісії

Строк кредитування

30 днів

Проценти за користування кредитним лімітом

36% річних

Перерахування на будь-які рахунки або картки, отримувачем яких є сам власник поточного рахунку, а також на погашення будь-яких кредитних зобов'язань  

4% від суми перерахування

Перерахування за рахунок кредитного ліміту на рахунки контрагентів.

0%

Виплата заробітної плати на платіжні картки А-Банку за рахунок кредитного ліміту

0%

Проценти у разі непогашення кредиту в строк *

72% річних

Пеня за несвоєчасне погашення кредиту *

0,2% за кожен день прострочення

*на період дії воєнного стану не застосовується