3. Права та обов'язки сторін

Які права має Клієнт?

3.1.1. Для встановлення контакту з Банком Клієнт має право звернутися в банк через один з перерахованих каналів, а саме: через Мобільний додаток ABank24 або застосунок Abank24 Business (для суб'єктів підприємницької діяльності), месенджери, дзвінок в контактний центр.

3.1.2. Змінювати особисті і аутентифікаційні дані через дистанційні канали обслуговування або звернувшись до відділення.

3.1.3. Отримувати інформацію про умови надання доступу до персональних даних, зокрема інформацію про третіх осіб, яким передаються персональні дані, що містяться в клієнтській базі Банку.

3.1.4. На доступ до своїх персональних даних.

3.1.5. Пред'являти вмотивовану вимогу із запереченням проти обробки персональних даних органами державної влади, органами місцевого самоврядування при здійсненні повноважень, передбачених законом.

3.1.6. Вносити застереження щодо обмеження права на обробку своїх персональних даних при наданні згоди.

3.1.7. Інші права, передбачені ст. 8 Закону України «Про захист персональних даних».

3.1.8. У будь-який момент відмовитися від виконання Договору, попередньо погасивши всю наявну перед Банком Заборгованість, а також витребувати всі належні йому грошові кошти і надати заяву до Банку про закриття своїх рахунків. При цьому Договір про надання банківських послуг може бути розірваний, а поточні рахунки Клієнта закриті виключно після припинення строку Депозиту (якщо вклад розміщений на встановлений строк без можливості дострокового повернення) та перерахування грошових коштів з Депозитного рахунку та Рахунку “До запитання” на поточний рахунок Клієнта.

3.1.9. Звернутись до НБУ у разі порушення Банком, новим кредитором та/або колекторською компанією законодавства у сфері споживчого кредитування, у тому числі порушення вимог щодо взаємодії із споживачами при врегулюванні простроченої заборгованості (вимог щодо етичної поведінки), а також на звернення до суду з позовом про відшкодування шкоди, завданої споживачу у процесі врегулювання простроченої заборгованості.

3.1.10. У будь-який момент, Клієнт має право для блокування Картки та доступів до дистанційних каналів обслуговування, самостійно виконавши одну з наступних дій: 

- звернутися до Банку за телефонами 7776 (Безкоштовно з мобільних в межах України), +380567220555 (Для дзвінків з-за кордону); 

- якщо Клієнт підключений до мобільного додатку ABank24 - виконати дії, необхідні для припинення дії картки у відповідному меню налаштувань картки.

 

Які обов'язки Клієнта?

3.2.1. Надавати документи, відомості, контактні дані, необхідні для здійснення ідентифікації та/або верифікації, аналізу та виявлення фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу, та інші передбачені законодавством документи та відомості, які витребує Банк з метою виконання вимог законодавства, яке регулює відносини у сфері запобігання легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення. У разі ненадання клієнтом необхідних документів чи відомостей або умисного подання неправдивих відомостей про себе Банк відмовляє клієнтові в його обслуговуванні.

3.2.2. Клієнт зобов'язаний підтримувати в актуальному стані номер свого мобільного телефону та інші контактні дані зазначені в Анкеті-заяві. У разі їх зміни - негайно інформувати про це Банк та за будь-якою вимогою Банку актуалізовувати свої контактні дані.

3.2.3. Повідомляти, письмово, в тому числі через будь-які канали дистанційної комунікації або шляхом надсилання відповідного повідомлення поштою, Банк про свій статус військового.

3.2.4. Письмово повідомляти Банк про наявність або відсутність у клієнта статусу підприємця або особи, яка провадить незалежну професійну діяльність.

3.2.5. Для належного отримання послуг за Договором своєчасно встановлювати доступні оновлення операційної системи та додатків на своєму комп'ютері/телефоні/пристрої, що використовується для підключення до віддалених каналів обслуговування. Використовувати на комп'ютері/телефоні/ пристрої, що використовується для підключення до віддалених каналів обслуговування сучасне антивірусне програмне забезпечення та своєчасно встановлювати на них оновлення антивірусних баз.

3.2.6. Не встановлювати на телефоні / персональні комп'ютери, що використовується для підключення до системи дистанційного обслуговування неліцензійні операційні системи, так як це відключає захисні механізми, закладені виробником мобільної платформи або операційної системи.

3.2.7. Щоб виключити несанкціоноване використання послуг віддалені канали обслуговування, зобов'язується не залишати свій комп'ютер/телефон/пристрій, з використанням якого здійснюється отримання клієнтом послуг, без нагляду.

3.2.8. Зобов'язується в разі втрати/крадіжки пристрою, з якого здійснюється авторизація в програмних комплексах Банку та/або картки, негайно повідомити про це Банк шляхом дзвінка у контактний центр  (протягом 15 хвилин) через контактний центр.

3.2.9. Клієнт несе відповідальність в повному обсязі за всі операції, що супроводжуються авторизацією, до моменту письмової заяви Клієнта про блокування картки / рахунку / на рух коштів, номера мобільного телефону на надання банківських послуг.

3.2.10. Не передавати Платіжну картку та / або номер мобільного телефону та / або мобільний телефон, що використовується для Мобільного додатку, у користування третім особам, а також:

- не повідомляти ПІН, постійний пароль, одноразові паролі і контрольну інформацію,

- не передавати Картку (її реквізити) для здійснення операцій іншими особами, вживати необхідних заходів для запобігання втрати, пошкодження, розкрадання Картки;

- нести відповідальність за операціями, здійсненими з використанням ПІНа, постійного пароля, одноразових паролів; операціями по зміні ПІНу;

- нести відповідальність за розголошення та розповсюдження будь-яких персональних та інших даних, які містять банківську таємницю та впливають на безпеку користування продуктами банку для клієнта;

- не здійснювати операції з використанням реквізитів Картки після її здачі до Банку або після закінчення терміну її дії, а також Картки, заявленої як втрачена.

3.2.11. Зберігати ПІН-код, Коди доступу, Аутентифікаційні дані в таємниці і ні за яких обставин не повідомляти їх третім особам. У разі одержання Клієнтом інформації щодо несанкціонованих операцій з його карткою або при виникненні підозр щодо шахрайства, він повинен якнайшвидше звернутись до Центру клієнтської підтримки Банку за телефонами 7776 (безкоштовно з мобільних в межах України), +380567220555 (для дзвінків з-за кордону).

3.2.12. У разі втрати Картки / ПІНа / постійного пароля / одноразових паролів або виникнення у Користувача підозр, що Картка / ПІН / постійний пароль / одноразові паролі могли бути загублені, або виникнення ризику несанкціонованого використання Картки / ПІНа / постійного пароля / одноразових паролів Держатель повинен негайно виконати одну з наступних дій:

- звернутися до Банку за телефонами 7776 (Безкоштовно з мобільних в межах України), +380567220555 (Для дзвінків з-за кордону);

- звернутися до Банку і заявити про втрату картки (у випадку втрати картки);

- якщо Клієнт підключений до мобільного додатку ABank24 - виконати дії, необхідні для припинення дії картки відповідно до Керівництва з використання сервісу.

3.2.13. Клієнт відповідає за усі операції з карткою, зроблені:

- по дату отримання Банком повідомлення від Клієнта про втрату картки включно (звернення за телефонами 7776 (Безкоштовно з мобільних в межах України), +380567220555 (Для дзвінків з-за кордону) або через звернення до Банку);

- по дату одержання Банком повідомлення про втрату картки, відправленого дистанційними каналами обслуговування.

3.2.14. Якщо інформація про персональні дані клієнта, PIN-код, реквізити картки стала доступною третім особам, Клієнт повинен негайно сповістити про це Банк за телефонами 7776 (Безкоштовно з мобільних в межах України), +380567220555 (Для дзвінків з-за кордону). Для подальшого використання Клієнту необхідно звернутися до  Банку для перевипуску картки (карток) та зміни персональних даних що дають доступ до віддаленого управління рахунками клієнта.

3.2.15. Оплачувати послуги Банку, що виникають в результаті використання послуг Банку, згідно Тарифів.

3.2.16. Ознайомлюватись повністю з інформацією про фінансові послуги, які надаються Банком.

3.2.17. Одержувати виписки про стан рахунків та про здійснені операції по рахункам. Стежити за витратою коштів у межах платіжного ліміту з метою запобігання виникнення Овердрафта.

3.2.18. У разі помилкового зарахування коштів на свій рахунок зобов'язаний повернути ці кошти і доручає Банку здійснити їхнє повернення шляхом списання з відповідного рахунку.

3.2.19. У разі незгоди зі змінами Договору та / або Тарифів Банку звернутися в Банк для розірвання Договору і погасити перед Банком заборгованість.

3.2.20. У разі виникнення Заборгованості Клієнта за поточним рахунком в результаті курсової різниці, технічних помилок у роботі обладнання та в інших випадках, Клієнт зобов'язується погасити Заборгованість протягом 30 днів з моменту її виникнення.

3.2.21. Відповідати всіма власними коштами та майном по своїх зобов’язаннях, що випливають з Договору.

3.2.22. При здійсненні своїх прав і обов'язків, клієнт зобов'язаний утримуватися від дій, які могли б порушити права Банку (в т.ч. особисті немайнові). Під час користування послугами Банку Клієнт зобов’язаний дотримуватися принципів добросовісності, розумності та справедливості.

3.2.23. Негайно після того, як Клієнту стало відомо про факт виконання з його рахунку неналежної або неакцептованої платіжної операції, повідомити Банк шляхом: 

- звернення за номерами 7776 (Безкоштовно з мобільних в межах України), +380567220555 (Для дзвінків з-за кордону);

- звернення із  заявою про зазначені у цьому підпункті факти для отримання відшкодування за такою операцією.

 

Які права Банку?

3.3.1. Вносити зміни до Договору, а також у інші умови обслуговування рахунків в порядку та у спосіб, визначені цим Договором.

3.3.2. Банк має право для різних цілей (повідомлення про зміну тарифів, активація додаткових послуг, актуалізація контактних даних, зміна умов Договору, інформування про розмір заборгованості по кредиту, що проводяться банком акціях, проведення опитування про якість обслуговування, дистанційне обслуговування, оформлення платіжних документів і т. д., в тому числі отримання згоди клієнта на вищевказані дії) встановити контакт з Клієнтом, використовуючи будь-які зазначені канали зв'язку (повідомлення в мобільному додатку , повідомлення в месенджерах, дзвінки і так далі). Банк має право встановлювати контакт з клієнтом на постійній основі.

Згода клієнта підтверджується:

- документом на паперовому носії з реквізитами, що дозволяють ідентифікувати цей документ;

- документом в електронному вигляді із застосуванням електронного/електронного цифрового підпису;

- проведенням клієнтом банківських операцій, отриманням банківських послуг, яке супроводжується оформленням касових документів;

- введенням пін-коду, паролів доступу до додатку, використання відбитка пальця клієнта (за допомогою технології TouchID).

3.3.3. При здійсненні прибуткової операції за поточним рахунком Клієнта, Банк має право направляти суму такої операції в погашення Заборгованості за Договором або враховувати, як переплату.

3.3.4. Здійснювати фотозйомку і відеоспостереження, а також фіксувати будь-які контакти з клієнтом (у тому числі аудіозапис телефонних розмов тощо) у своїх приміщеннях і на своїх пристроях з метою гарантування безпеки та належного обслуговування клієнта без його попереднього сповіщення. Банк має право зберігати фотографії та в подальшому використовувати їх як докази в процесуальних діях.

3.3.5. Банк має право відмовитися від здійснення видаткових операцій за рахунками клієнта в разі виникнення мотивованих підозр у використанні банку для проведення незаконних операцій.

3.3.6. Витребувати документи і відомості, необхідні для належної перевірки, необхідні для здійснення ідентифікації та/або верифікації, аналізу та виявлення фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу, та інші передбачені законодавством документи та відомості, які витребує банк з метою виконання вимог законодавства, яке регулює відносини у сфері запобігання легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення. При здійсненні заходів, що входять до належної перевірки Клієнта, Банк встановлює зв'язок з Клієнтом каналами Дистанційного обслуговування, іншими комунікаційними і поштовими каналами зв'язку, в тому числі шляхом розміщення оголошення на сайті Банку, з метою отримання від Клієнта інформації та/або документів.

3.3.7. Витребувати інформацію, яка стосується належної перевірки Клієнта, уточнення інформації про клієнта, здійснення поглибленої перевірки клієнта, в органів державної влади, державних реєстраторів, банків, інших юридичних осіб, а також здійснювати заходи щодо збору такої інформації з інших джерел.

3.3.8. У разі втрати чинності / обміну ідентифікаційного документа Клієнта та ненадання Клієнтом чинного документу та актуалізації даних протягом трьох місяців із дня виявлення Банком відповідного факту / настання події, Сторони узгодили про призупинення Банком операцій за рахунком (ам) та призупинення здійснення розрахунків по картці/рахунку (заблокувати Картку) Клієнта до моменту отримання відповідних документів.

3.3.9. Банк може в передбаченому чинним законодавством порядку призупинити,  до моменту отримання запитуємих документів, або зупинити до  30 робочих днів здійснення фінансової (фінансових) операції (операцій), відмовитися від встановлення (підтримання) ділових відносин/відмовити клієнту у відкритті рахунка (обслуговуванні), в тому числі шляхом розірвання ділових відносин, закриття рахунка/відмовитися від проведення фінансової операції, а також застосувати інші заходи перестороги при наявності підстав, передбачених: Законом України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення»; Законом України «Про санкції»; нормативними актами Національного банку України, які регулюють здійснення банками фінансового моніторингу; внутрішніми документами Банку з питань здійснення фінансового моніторингу або іншими нормами чинного законодавства України та міжнародних договорів України. Банк не встановлює ділові відносини (не провадить валютно-обмінні операції, фінансові операції з банківськими металами, з готівковими коштами) з особами та/або організаціями, які включені до Переліку осіб, пов'язаних із здійсненням терористичної діяльності або стосовно яких застосовано міжнародні санкції (далі – Переліку осіб), з особами та/або організаціями, які діють від імені та за дорученням осіб та/або організацій, які включені до Переліку осіб, з особами та/або організаціями, якими прямо або опосередковано володіють чи кінцевими бенефіціарними власниками яких є особи та/або організації, яких включено до Переліку осіб.

3.3.10. Відмовитися від проведення фінансової операції у разі, якщо фінансова операція містить ознаки такої, що згідно з Законом України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» підлягає фінансовому моніторингу.

3.3.11. Призупинення здійснення фінансових операцій, відмова від їх проведення або відмова від встановлення (підтримання) ділових відносин (в тому числі шляхом припинення ділових відносин), здійснені відповідно до чинного законодавства України та міжнародних договорів України, внутрішніми документами банку з питань здійснення фінансового моніторингу, виключають відповідальність банку і його працівників за невиконання або неналежне виконання відповідних зобов'язань перед клієнтами.

3.3.12. Для здійснення контролю за дотриманням клієнтами Банку вимог законодавства в частині заборони здійснювати операції по рахунку фізичної особи, пов’язані із підприємницькою діяльністю, та контролю за відповідністю операцій клієнта його фінансовому стану Банк має право вжити наступні заходи:

3.3.12.1. Банк не пізніше наступного робочого дня з дня надходження Клієнту коштів, що потребують документальної перевірки Банком, направляє Клієнту запит щодо з‘ясування суті та мети операції та/або документального підтвердження джерел походження коштів каналами зв’язку, зазначеними у Договорі, разом з орієнтовним переліком документів, що можуть підтвердити джерело походження коштів, який затверджується внутрішнім документом Банку.

3.3.12.2. У випадку, якщо протягом 60 робочих днів з моменту зарахування коштів на транзитний рахунок №2924 Клієнт не надає пояснень щодо мети та суті операції та/або документального підтвердження джерел походження коштів, грошові кошти, що обліковуються на транзитному рахунку, зараховуються на рахунок клієнта. В цьому випадку Банк має право відмовити Клієнту у проведенні подальших операцій або в продовженні ділових відносин шляхом одностороннього розірвання Договору у порядку, передбаченому чинним законодавством та внутрішніми документами Банку.

3.3.13. Використовуючи ризик-орієнтований підхід, в залежності від рівня ризику клієнта, Банк має право в односторонньому порядку встановлювати клієнту граничний ліміт на календарний місяць на здійснення прибуткових та/або видаткових операцій, які не потребують додаткового підтвердження джерел походження коштів та є такими, що відповідають його фінансовому стану.

3.3.14. Банк має право на час встановлення правомірності переказу зупиняти зарахування коштів на рахунок Клієнта у разі надходження від банку-ініціатора повідомлення про неналежний переказ коштів.

3.3.15. Для встановлення правомірності переказу Банк, за результатами моніторингу або в разі опротестування переказу, держателем, платником, емітентом або платіжною організацією платіжної системи, має право зупинити завершення переказу до дня завершення перевірки правомірності переказу, але не більше ніж на 180 календарних днів.

3.3.16. У разі якщо в результаті проведеного Банком моніторингу буде виявлено, що Клієнтом була вчинена нетипова або сумнівна (в тому числі шахрайська) операція із зарахування грошових коштів на поточний рахунок Клієнта, або емітентом картки відправника заявлена операція до Міжнародної платіжної системи як сумнівна (шахрайська) операція, то Клієнт доручає Банку обліковувати кошти в розмірі нетипової / сумнівної операції на поточному рахунку Клієнта без можливості здійснення видаткових операцій виключно в межах суми нетипової / сумнівної операції до моменту завершення процедури оскарження операції емітентом картки відправника.

3.3.17. Відмовитися від проведення фінансових операцій (обслуговування) у разі, коли клієнт на запит Банку щодо уточнення інформації про клієнта  не подав відповідну інформацію (офіційні документи та/або належним чином засвідчені їх копії).

3.3.18. Для виконання безготівкових переказів клієнта в валюті, відмінній від валюти рахунку клієнта, Банк має право купувати / продавати іноземну валюту на МВРУ від імені і за дорученням клієнта (за курсом МВРУ для операції на дату її проведення) з відшкодуванням Банку витрат на сплату зборів, комісій і вартості наданих послуг. Курс купівлі/продажу, чинний на момент обробки операцій Банком, може не збігатися з курсом, що діяв під час її здійснення. Виникла внаслідок цього курсова різниця не може бути предметом претензії з боку клієнта.

3.3.19. З метою моніторингу шахрайських / ризикових банківських операцій і / або проведення заходів з погашення заборгованості клієнта Банк має право протягом терміну дії Договору встановити геопозиціонування телефону клієнта / уповноваженої особи клієнта, номер якого вказаний у Договорі, а також використовувати інформацію про місцезнаходження клієнта / уповноваженої особи клієнта, отриманої Банком на підставі геопозиціонування телефону.

3.3.20. Залучати кредитних посередників (кредитних агентів та /або кредитних брокерів) під час здійснення операцій із споживчого кредитування. При цьому комісійний збір чи інша плата клієнт кредитному посереднику не сплачується.

3.3.21. У випадку отримання Банком відомостей про смерть клієнта або про визнання клієнта безвісно відсутнім, з метою виключення використання Платіжних карток / рахунків клієнта третіми особами, Банк блокує дію платіжної картки та обліковує заборгованість за кредитами такого клієнта на спеціальних внутрішніх рахунках і інформує спадкоємців і нотаріуса про заборгованість клієнта за Договором.

3.3.22. Банк має право залучати колекторські компанії до врегулювання простроченої заборгованості Клієнта за Договором або передати іншій особі свої права кредитора за правочином відступлення права вимоги без згоди Клієнта.

3.3.23. Банк має право проводити договірне списання з усіх відкритих в Банку рахунків Клієнта в погашення кредитної заборгованості Клієнта і третіх осіб, за кредитами, в яких Клієнт є поручителем, а також будь-який інший заборгованості, яка виникла у Клієнта (у тому числі який є працівником Банку, який заподіяв йому шкоду) на увазі невиконаних зобов'язань перед Банком.

3.3.24. Банк має право закрити поточний рахунок (за яким здійснюються операції без застосування електронних платіжних засобів та до якого Банком не здійснювалася емісія платіжної картки) у випадку відсутності операцій за таким рахунком протягом 6 місяців підряд та відсутності залишку грошових коштів на цьому рахунку.

3.3.25.   Банк, при наявності мотивованої підозри, щодо спроби/наявності шахрайських дій (у т.ч., але не виключно, з боку Клієнта Банку по відношенню до інших Клієнтів), має право на виконання наступного:

    3.3.25.1. Провести:

3.3.25.2. Проведення перевірки (Етапи проведення перевірки):

3.3.25.3. Після проведення перевірки Банком можуть бути прийняті рішення щодо:

    Про прийняте рішення Банк повідомляє Клієнта у додатку АБанк24 та/або на ел.пошту (при наявності такої у базі Банку)

3.3.25.4. Також, при наявності в Банку мотивованої підозри, щодо спроби/наявності  шахрайських дій з боку Клієнта Банку по відношенню до інших Клієнтів, перевірка сумнівних операцій, що випали на перевірку в ході спрацювання алертів операційного ризику та після виконання дій, описаних в пункті 3.3.25.2. цих Правил, Банк може прийняти рішення про завершення ділових відносин та відповідно до визначеного ступеня ризикованості Клієнта запропонувати забрати залишки: 

 

Які обов'язки Банку?

3.4.1. Дотримуватися конфіденційності та банківської таємниці стосовно будь-якої інформації про клієнта у відповідності до вимог чинного законодавства, з урахуванням умов Договору, та нести відповідальність за її незаконне розголошення або використання відповідно до чинного законодавства України.

3.4.2. Обслуговувати поточні та інших рахунки порядку та на умовах, передбачених цим Договором, правилами Міжнародних платіжних систем, законодавством.

3.4.3. Щорічно надавати Клієнту довідку про систему гарантування вкладів фізичних осіб шляхом шляхом направлення відповідної інформації дистанційними каналами обслуговування (повідомленням в мобільному додатку, месенджерах, e-mail, дзвінки, тощо) або шляхом  розміщення її в тексті цих Умов та правил або на сайті Банку за посиланням.

3.4.4. Банк зобов'язаний відмовитися від підтримання ділових відносин на підставі статті 15 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення».

3.4.4. Банк зобов’язаний зберігати інформацію надану Клієнтом для здійснення контактів із ним, протягом строку дії договору.